Tuesday, October 13, 2009

Daftar sekolah....

ada sikit perbincangan dgn xyl pasal nak sekolahkan angah....pening jugak dibuatnya...kalau ikutkan aku nak sekolahkan angah masuk tadika umur 5 tahun jerk...bukan nak bezakan angah dengan along,tapi angah nie,cakap pun pelat lagik,berak pun tak reti nak bg tahu....memang angah ada beza sikit dgn along,lambat cakap kalau nak compare dgn along,tapi angah nie,nampak macam more pickup sikit...bleh sembang macam org tua walaupun dia pelat...XYL suruh jugak aku masukkan angah kat tadika,tapi aku rasa macam tak meet the purpose...macam along kami masukkan umur 4 tahun,target utk dia boleh membaca umur 5 tahun setengah,but untill now tak bleh gak membaca...

Yes,kami tak ler push sgt supaya dia boleh membaca...biasa la budak lelaki..but its not meet the purpose...memang byk doa yg dia hafal dan sebagainya,tapi tulah...herm..pening kepala dgn angah...yang xyl pulak akap aku nak bezakan antara angah dgn along...takde makna nya...semua anak2 aku sayang....cuma memang along ada lebih sikit jerk...ala sikit sgt...bukan apa..yang sulong nie,kena train betul2..to be a leader....senang utk jaga adik2 bila aku tua nanti....pening nie...nak sekolah kan angah ke tak...tahun depan baru 4 tahun...

Along pulak darjah satu tahun 2011..kat setia alam tak der sekolah lagi...2011 baru siap,itupun tak tau bukak bulan berapa...balik raya hari tuh..abg ipar dgn adik ipar duk bising sebab afif tak daftar sekolah lagik...semua kecoh suruh aku dgn xyl cepat2 daftar takut sekolah penuh...bila depa sound macam tuh,terasa macam aku nie bapak tak bertanggung jawab pulak..hampieh betul...

habis cuti raya terus aku pergi sekolah kat meru...tanya pasal nak daftar sekolah..aku tenguk muka kerani sekor takder mood jer nak kerja...biasalah....aku paham....aku tanya nak daftar kan along afif..kerani tuh cakap kalau anak lahir tahun 2004,daftar tahun depan bulan 3...laa...macam tuh pulak..tak paham betul dgn sistem depa nie...aku dah pening...yg xyl duklngomel tiap2 hari...aku ballik umah terus sambung tido balik...

apapun,tanggungjawab sekolah anak2 memang kat bahu bapak sebenornyer...aku yg culas...tapi aku dah survey sekolah intergrasi..cuma sekolah tuh ada exam sebelum nak masuk...dan riso kalau tukar kerajaan nanti macam mana pulak..???inilah masalhnya bila pendidikan turut dipolitikkan...

No comments:

Post a Comment