Tuesday, October 6, 2009

Aku tak minat politik...jangan tag aku...

3/4 org sms suruh tulis pasal PRK bagan pinang..betui ker..???malas aku nak ulas...blog nie bukan utk komentar politik...aku memang tak minat politik..pada aku politik itu kusut dan menyusutkan...tapi klu nak dibiarkan jer apa yg berlaku,itu juga adalah tidak betul....

Apapun..kepada pengundi bagan pinang buatlah pilihan yg tepat..pilihan yg dtg dari hati dan jiwa anda..bukannya sementara atau dunia...kerana benar ianya akan dihitung dan ditanya diakhirat nanti....mengislamkan dan mengkafirkan sesorang bukan urusan kita..ianya hanyalah pendapat dan pandangan semata2 berdasarkan hujjah dan intelektual seseorang...dalami dan fahami tentang hujjah2 yg diberikan...

Tanggungjawab harus dilaksanakan..kebaikan adalah utk seluruh penduduk kawasan..berfikir secara matang dan halusi setiap tingkahlaku...benarkah jika dipukul oleh 9 orang hanya sedikit lebam dan tak nampak sedikitpun kesannya...benarkah jika dipukul 9 orang ,baju yg dipakai berwarna putih..masih putih bersih...tak usah lah cuba menipu kerana rakyat sekarang adalah rakyat yang berpendidikan..yang tidak menerima bulat2 apa yg dikeluarkan oleh media massa...

Tak perlu menggunakan isu menjatuhkan pihak lawan dgn isu basi...gunakan isu yg nampak memantapkan diri sendiri...patern pengundi sekarang jauh berbeza...pengundi sekarang,kebanyakan lahir pada era 70an dan keatas...bijak dan mudah utk mendapatkan maklumat...boleh menimbang sesuatu yg lojik diakal ataupun tidak....

Kepada penduduk bagan pinang jalankan tanggungjawab dengan sebaiknya....pilihan ditangan anda....



No comments:

Post a Comment