Tuesday, October 27, 2009

Kayuhan Berbelak Badan

Lama tak update pasal kayuhan....Ahad lepas,tersedar pukul 7.00 pagi,aku basuh muka terus ambik beskal kayuh ke puncak alam....sepatutnya hari sabtu nak ke puncak alam,tapi sebab sakit pinggang punyer pasal,terpaksa di tunda....pergh..lama jugak tak berkayuh...tapi alhamdulillah,sepanjang berkayuh dari setia alam ke puncak alam,aku berhenti sekali jerk...average speed pun dah bertambah...
Lepak minum kat mamak puncak alam,aku terus ke rumah GTR...hehehe...terbawak h/p bini aku ler pulak....tapi no GTR dalam kepala aku...dia dah bangun..pukul 9.00 pagi dah masa tuh...dia pun nak kayuh jugak...orait..jom layan,lama aku tak layan dgn GTR siut...lebih kurang 9.30pg kami kuar dari umah GTR...minum pagi dulu kat felda dgn CLS dan harmonic GTR....selesai minum kami menghala kat jalan tengah menuju ke kem bina semangat meru....
OCC dg apie dah pernah layan route tuh...dan aku tenguk ramai rider selangor layan kat route tuh..nak cari stamina..memang route tuh bagus utk cari stamina....maki hamun kuar dari mulut aku...pergh,aku kira lebih kurang 8 bukit kat situ...mencanak....memang mencanak..klu kat pangkor,bukit siku lipat...kat sini bukit tak henti2...pastuh tak boleh makan lajak..sebab lepas turun landai nyer jauh...sial btul...memang hampieh....masa bukit terakhir,aku terpaksa turun,biler tenguk GTR takder kat belakang...lagipun aku memang dah pancit...respek kat GTR,pakai MTB bleh lepas..aku pakai 700C beb...body Roadie..klu aku pakai body MTB,blum tentu aku boleh lepas....
Dah ler tuh,GTR pegi bubuh minyak masak kat rantai beskal..suka suki dier jerk...malas nak hantar servis katanya....masa nak climbing,shifting tak berapa baik..sian abang ngah aku...sampai kat kem bina semngat...panjat sampai last bukit..tapi tak mo turun,sebab pastuh simpang highway altantuya.....pergh..memang lidah aku terjelir sampai ke tar....tapi masa layan turun bukit,aku dapat cecah sampai 60km/h...pergh giler kentang sial....zaki member aku cakap dia cecah sampai 70km/h masa turun bukit tuh....argh,aku dah mula giler kat roadie...semasa pertengahan route,berenti kejap ambik angin..sempat jumpa sorang mamat dari jerman yg berkayuh sorang diri...masa tengah melepak tuh aku terpikir,macam mana ler VOL punyer stamina...boleh panjat bukit tuh....dia beza umur 13 tahun dari aku....balik umah nanti aku nak tanya rahsia dia...

Tangan berbelak sebab main beskal tengah panas...



Hari tuh jugak bini aku tepon,tayar kete pancit...argh..aku mintak balik dari GTR,utk settlekan kete bini aku...pecut ke meru lebih kurang setengah jam.....giler..bukan apa,takut XYL moncong kat kilang sebab dah tunggu lama....hari tuh,adalah hari yg paling lama aku layan beskal...sampai pukul 1.30 ptg duk kayuh beskal...badan sampai berbelak.....

Merida 901

Sebenarnya nak mintak hadiah canon 450D dari XYL...tapi XYL lagi prefer klu dia belikan beskal kat aku...katanya,layan kamera boleh tenguk gambar jer...tapi kalau abg layan beskal,badan pun sihat....Teringin kat model merida 901...ish,geram betul aku....tapi regenya glurp,tak sampai hati pulak nak mintak hadiah memahal kat XYL,nanti argh tanya berapa budget dia nak bg aku...apa yg aku tau,jauh dah beza badan aku klu nak bandingkan dulu...badan tak cepat penat dan byk lagi perubahan yg aku rasa kat badan aku...ketuk meja pun ok bak kata OCC.....



No comments:

Post a Comment