Saturday, June 6, 2009

Didi Day Care 1

sabtu lepas maid aku nak bercuti,kakak angkat dia nak balik ke indonesia.Tanpa rasa apa2 aku hantar maid aku balik....hari ahad,kakak maid aku telefon mintak maid aku cuti sampai hari khamis...gila!!!!!Kat sini belah atas

nak buat mender pelik2...sapa nak jaga anak2 aku...dia pulak yg mandai2 mintak cuti utk maid aku...maid pulak rasa serba salah....so my wife and i suruh maid decide sama ada nak kerja atau tak...dengan rasa serba salah..maid aku senyap jerk....so we all consider dia dah tak nak kerja....

so sape kena jaga anak...???pergh...pening nie.....dengan ini aku kena cuti seminggu utk jaga anak.....argh....sakit kepala....kalau sebelum nie,rileks jer bulih suruh maid buat kerja rumah,jaga anak dan sebagainya,ini terpaksa aku lakukan sendirian....xyl tak bulih cuti....


bangun pagi,along dah sibuk merengek mintak mandi...aku akan suruh along,angah dan wardah mandi pukul 8 pagi...bukan apa...bleh bangun lewat sikit...hehehehe....nak mandikan 3 org nie pun,boleh sakit pinggang beb....wakakaka..

siap mandi,kena siapkan sarapan dia org...selalunya beli jer lah....bg makan memang seronok...yg tak seronoknya bila habis makan...wardah takmo disuapkan...kalau boleh dia nak suap sendiri,mcm abg2 dia.apalagi,habis bertaerabu satu rumah.....

paling best biler dia org nie menangis dan merajuk.....aku tak pernah pujuk,kalau dia org menangis 3/4 jam...selam tulah depa akan menangis.....bukannya kena apa pun...tetiba jer nangis ingatkan ummi dia org...aku buat tak jerk...bila dia org penat,berentilah..itu pendapat aku...

apa yg aku peratikan,selama seminggu aku jaga,anak2 dah pandai tidur sendiri...tak payah nak tepuk2 dan sebagainya.....bila depa rasa depa penat,pandai2 anak2 cari bantal,dan terus tidur....aku????apa lagi....hehehehe tidur sekali..

seminggu tak de pembantu rumah aku rasa bayk hikmahnya...aku semakin rapat dengan anak2...dan aku juga tahu setiap character anak2....pada aku syukur kehadrat ALLAH kerana mengurniakan anak2 yang pada aku,mudah utk aku uruskan....Along pada aku,seorang yg pandai menguruskan adik2,walaupun tak sampai 6 tahun lagi....semoga Allah memelihara dan melindungi kami sekeluarga....kat sini sambungannya

No comments:

Post a Comment