Monday, May 25, 2009

9M2JEN

cuti hari nie....penat kenduri hujung minggu lepas...akhirnya...aku cuti hari nie....memang plan nak ker mcmc settlekan callsign...Kat sini belah atas

celik mata,terus panas kan enjin...argh....tension..tayar pulak rosak...sedihnya aku...dah lah nak buat callsign nak guna duit...tayar pulak jahanam...malang betul nasib hari nie.....tayar falken aku,sidewall nya hancur....

terus ke jalan batubelah nak cari tayar second....pakai jer rim 18 bro...tapi tayar 2nd....duit tak berapa nak ada...aku ingat nak cari sebijik tayar 2nd jerk...dapat offer tayar brand apa ntah..bunga ada 90% lagik....tayar sebijik yg elok tuh aku jual plak...dah lah tayar tuh aku beli rm100,kedai tuh nak ambik rm80...hehhehehe...aku dapat 2 bijik tayar dgn harga *toot*...tak leh sebut...bukan apa,aku nak cakap harga lain kat xyl aku...hehehehe..

selesai repair tayar aku ke suruh jaya sumpah kat kompleks PKNS..aku tenguk pesuruh jaya sumpah tuh,nak tulis nama pun,punya le lembap...aku pun tak tau ler...mungkin malam tadi penat gamaknya....terus aku ke MCMC,byk pilihan nak buat callsign...ada kawan cadangkan ambik TUN...argh..pikir balik mantain jer lah....bukan apa,dah serasi dgn nama JEN..sebenarnya dari SARJEN...tapi rakan2 panggil JEN jer...bermula dari UiTM ARAU,masuk kerja..rakan radio,rakan kelab keta lama,semua panggil JEN...rasa sayang plak nak tukar....akhirnya,tepat jam 12.15 tengahri...aku decide utk maintain 9M2JEN...hehhehehe...itulah muktamad dari aku...minat aku...hobi aku....dan pilihan aku....

selesai MCMC..ingatkan nak panggil MDY,bukan apa,aku nak pak madi jadi contact pertama.tapi pak madi tidur...tak tau naper nak jadi pak madi org pertama...mungkin sebab aku pinjam key dari pak madi,mungkin jugak pak madi nie aku anggap pak madi nie macam ayahnda aku...hehehehehe..byk pengalaman otai nie...aku salute atas ketabahan dia yg pernah lumpuh selama beberapa tahun akhirnya boleh jalan semula walaupun agak janggal...ok..pak madi nyahut,KGV,MUC,BTC,RMK,OOA yang sambut...ader sorang tertinggal..yg ketujuh OCC...

lepak umah pak madi sampai pukul 3 petang..siap makan tengahari umah pak madi..ingatkan nak bawak pak madi mkn dgn RMK,rupanya kita org yg makan kat umah dia...lama siut..nyembang dgn dia...mcm2 topik,tapi topik yg paling aku suka bila,pak madi bukak citer pasal cat steven atau nama islamnya yusof islam..tak per,nanti aku carik pasal mamat nie...hehehe...kira macam assignment la nie...

masa nak balik,turun bawah pak madi ikut aku...pas tuh ditunjukkan basikal lama pak madi...herm ader 3 bijik...paling aku berkenan dengan brand merida...8 speed jerk...tapi ringan pada beskal aku....aku bodek pak madi nak repair basikal tuh,tapi dia sayang...lama dia dah simpan beskal tuh.satu hari pak madi nak berkayuh balik....aku janji dgn pak madi aku nak repair basikal tuh,kalau dia nak berkayuh nanti dia boleh ambik dari rumah aku...no hal jerk...dalam keterpaksaan pak madi bg beskal tuh kat aku...apa lagi,aku bukak tayar terus masuk dalam kete...hehehehe...mungkin pak madi bg present kat aku kot...atau mungkin dia nak suruh aku repair sebab dia tak der masa...argh...no hallah...aku repair elok2...kalau pak madi nak berkayuh,boleh dtg setia alam,kita kayuh sama2...

terus aku ke seksyen 11 hantar beskal kat ah heng...costing tak bleh bgtau,sebab nak ngelat dgn bini aku...kalau costing rm200 aku akan ckp rm400,kalau costing rm400 aku ckp rm800 kat bini aku nanti...Apa..????korang yg baca blog nak bgttau bini aku..????hehehehe silap lah..bini aku percaya cakap aku sorang jerk...ader sorang lagi,si eden,kalau si eden nie bg tau memang mati aku...eden,kalau ko baca,ko senyap dah ler...nanti kalo jumpa ku belanja ko teh o ais laici 4 gelas....wakakakakaka...

sebenarnya aku pun tak suka tipu bini nie...tapi aku pelik,kalau aku jujur dgn dia,macam2 dia tanya,tapi kalau aku mohong,sekali tu jerlah dia tanya...so aku buat kesimpulan,bini aku suka kena tipu dari aku jujur....hehehehe...tapi kalau dia tanya serius,aku akan ckp betui2 ler...saper tak sayang bini wei...nanti kena tidur atas sofa 2 minggu lagi haru biru....

apapun happy hari nie...walaupun kuar duit tukar tayar,kuar duit buat callsign,kuar duit repair beskal,semua tuh satu ketetapan..bukannya mintak pun....pada pak madi,terima kasih diucapkan atas beskal tuh.Basikal tuh aku anggap hadiah dari sorang ayah sebab dapat callsign baru...apapun bermulah kehidupan sebagai 9M2JENkat sini sambungannya

1 comment:

  1. Seronok tak jadi anda? hehe..apapun tahniah bro...semlm dgr hang qso dgn MGL mengenai isu Guideline CW didalam kontek pemahaman semua. TEruskan usaha...saya tidak setup base station so..hanya mampu mendengar.

    ReplyDelete