Monday, May 11, 2009

Sukan Afif,Hari Ibu dan Kenduri Kahwin

Hujung minggu yang baru lepas,ader 3 aktiviti yg kami buat....memang penat.Dah lah banyak aktiviti,pembantu rumah pulak cuti....nak melayang karenah anak2 nie perlu tahap kesabaran yang tinggi...macam2 peel anak yang tak larat aku dgn xyl nak layan....tapi we spent our precious time with them....some make my wife and mine smile,some make we feel horrible...Kat sini belah atas

Sukan Afif

kali ke2 afif bersukan kat litle caliphs....meriah...tapi bila persembahan tuh terasa boring sikit...ialah,persembahan yang sama macam tahun lepas...apapun respek kat teacher yg mendidik anak2 kecil...bukan senang wo nak displinkan dia org nie...

kali nie sukan afif,aku rasa sedih jugak ler...bukan apa...aku tenguk ramai parents yang main dslr/slr camera...hampiegh betul....aku nak kuar digital camera aku pun malu....bini aku lagi best..snap pakai phone kamera jerk....aku jauhkan diri dari xyl,sebab malu,kekekekeke......

dah ckp dgn xyl aku nak main kamera plak...target utk dapatkan Canon 450D.yg second hand pun tak per...kenapa aku pilih Canon,sebab aku ader resakse....walaupun ramai kengkawan yang pakai Nikon,tapi aku akan pakai canon,sebab sakse...wakakakaka...dah tak mo rasanya nak upgrading kete...nak maintain jer nebu tuh....tapi aku nak main camera....dah tanam semangat dan azam utk dapatkan 450D....

Hari Ibu...
Malam sebelum sukan,qso dgn GTR kat v20...dia ajak makan malam kat umah JIZ...so mlm minggu kami plan utk makan2 kat umah JIZ...masing2 bawak lauk masing2....aku bawak rendang ayam,GTR bawak acar sayur,VOL plak bawak pajeri terung.Tuan umah JIZ buat ikan bakar,kerang rebus,gulai lemak pucuk paku,ulam ulaman dan yang paling best...ikan terubuk masin...

lepas balik sukan afif,beli KFC utk anak2,pakai voucher petronas...anak2 mkn kfc,aku dgn xyl makan sardin dgn nasi putih jerk...penat habis sukan..malas nak masak sgt,itupun aku yg buat sambal sardin...tenguk anak2 makan kfc,buatkan aku dgn xyl beralah,seronok tenguk along dgn angah meratah tulang kfc...itulah anak2 sekarang,aku dulu tak pernah pun bapak belikan kfc,dia kata pada beli kfc rm20 dapay 5 ketul,baik beli ayam kat pasar 2 ekor,suruh mak korang goreng boleh dapat berketul2....aku sampai umah JIZ pukul 8.30 malam,jadi kami sambut hari Ibu kat umah JIZ jerk...hehehehe...sonok bersembang2..tapi macam biasalah..bini aku mana bulih melepak lama2...dia yang paling awal ajak aku balik...hehehehehe...biasa...aku kan takut bini...wakakakaka.....

aku malas nak sambut hari ibu bukan sebab apa...pada aku,setiap hari adalah hari utk ibu...tak der hari yng khusus utk ibu...hari2 kena hormat,belai dan sayang ibu....bukannya pada hari ibu jerk kita menyatakan sayang kita pada ibu....pada aku arwah ibu aku adalah yang terbaik dalam hidup aku...dah hampir 10 tahun ibu aku tak der...tapi didikan dan leteran ibu masih terpahat dihati aku....didikan ibu yang bawak aku samapai jadi macam nie...alfatihah utk emak...semoga berada bersama org yang beriman hendaknya...

Kenduri Kahwin
ahad kami ke skinchan pegi ke kunduri kahwin salah sorang teacher afif di sekolah....dah pergi masa bertunang hari tuh,tapi sesat jugak...siut jerk....walaupun panas,tapi sebab umah ditengah bendang,angin yang bertiup,menyegarkan keadaan....

sebelum ke skinchan..ader seorang rakan ham nak dtg ke umah...nak belajar cara menggunakan software cw player dan G4FON...aku seronok bila ader rakan yg semangat nak belajar cw nie...nama nya.???biarlah aku rahsiakan...biar dia belajar tanpa gangguan...boleh belajar dengan tenang tak macam aku...

makanan ala kampung dan biasa2 jerk,tapi sebab aku lapor,makan memang tak ingat dunia....gulai dalca,nasi putih,ayam masak kicap hancur,daging masak pedas...dan ikan masing balung ayam kut rasanya....afif makan penuh dengan selera...bertambah lagi...tapi nak makan tak berapa selesa sebab duduk bawah kemah yang rendah,sampai angin tak bleh masuk...tapi apapun aku makan tak ingat dunia...

Last
inilah hujung minggu yang aku spend dengan anak2 aku....sabtu nie,aku ingat nak bawak anak2 mandi manda...tak der plan lagik...rasanya teringin nak bawak dia org mandi kat tiara beach resort PD...takpun aku bawak mandi kat pongsun jer lah...kat sini sambungannya

No comments:

Post a Comment