Sunday, October 3, 2010

Misi pertamaku gagal!!!!!!!!!!!

semalam bersama 2 rakan aku ke simpang pulai....nak mencuba simpang pulai-cameron highland..bertolak dari KL seawal jam 5 pagi,kami tiba direstoran kharisma jam 7.2opg....ketibaan kami disambut oleh ramai rakan2 amateur dan juga rakan kayuhan.....

pendakian aku bermula...rakan batu gajah dari awal lagi dah berpesan,"hati2 dibukit devider"....perggggh....memang cungap nak mampuih...melelor(melilau) basikal aku masa daki kat situ..namun aku maintain pace aku..

route nie memang tak der belas ihsan....mmg ...issh payah aku nak cakap....aku kayuh jer.....tak lalu nak tenguk depan,lagi cepat mental boleh jatuh dgn segera.....

sampai tonggol batu yg tulis kg raja 25km,aku nampak lizam stop.....aku plan nak ambik power gel..rehat dalam 5 minit...aku nampak budak serantau turun...rehat lg 5 minit,adi,mahathir&kamarul pulak turun...mahathir ajak makan......aku memang nekad sgt nak kayuh sampai atas....nak minum teh strawberri....tapi apakan daya...adi tak bagi panjat....mulanya aku berkeras nak panjat jugak....tapi bila adi kuar ayat,"jen,klu ko anggap aku coach ngko,ko jgn panjat.cukup!!!"......herm....aku terus diam.....tak bleh cakap apa.....klu ikutkan degil mmg nak habiskan sgt.....

mungkin coach ader sebab.....tak per,aku terima dgn hati yang amat berat...bukan apa,jauh dtg dari KL tapi tak dpt habis.....itu yg aku ralat sesangat-sangat.....sedih giler.....

Takper 10/10/10 ni aku akan kayuh sampai habis jugak.....klu broom nak kutip sekalipun aku tak peduli....medal dan sebagainya,tak penting utk aku...yg penting,aku mesti minum teh strawberri kat atas....dan kaki aku mesti jejak bumi pahang dengan basikal di Cameron Highland....

Akhirnya....aku terima kegagalan ini....training aku tak sehebat kawan batu gajah aku.aku akui....teknik aku masih byk yg kena perbaiki.....buat rakan2 yang menyambut kami,terima kasih daun keladi.......

No comments:

Post a Comment