Saturday, October 9, 2010

Pulun betui2...........

Tetiba jer aku teringat kat mamat nie...ntah ler....aku tenguk dia betui2 pulun dalam hobi dia....memang berbaloi dengan apa yang dia dah spend utk hobi dia...aku..???dulu sama saing dengan hobi kawan aku nie,tapi sebab aku achieve target so,so aku drop pun cepat....

tenguk jer setup dan setting dia,dah tau dia memang hardcore dalam hobi dia...kemana saja,aku pernah dengar cerita,dia sanggup ke kelantan semata2 nak ambik barang dari orang...pergh,memang salute lah...kalau dah ada senjata kenapa tak berperang..????memang betul,mana ada perang zaman sekarang....maksud aku,klu dah ada kelengkapan,kenapa tak gunakan dengan cara yg sepatutnya....jangan setakat,orang lain ada,kita pun kena ada....

tuh sebab aku pikir betui2 masa nak pakai carbon bike?adakah semata-mata aku nak kayuh seronok2 ataupun sebagainya...aku set satu target,which very hard to achieve...tak ler sampai nak jadi pelumba negara....dah tua pun...masa main hobi sama dgn kawan aku,set target utk dpt satu benda,sebab selalu terpikir,susah sgt ke nak dapatkan title tuh...???biler aku achieve,aku mula tak tau nak expand,dan ader sedikit limitation...

biler berhobi dgn apa yg ader sekarang,memang challenging utk aku...sebab guna tenaga,kederat,sometime kena guna akal sikit...every ride kena buat improvement sikit2...kadang2 rasa macam dah kuat dan boleh kayuh...tapi biler test kayuh ramai2,masih ader lagi yg handal...hahahahaha....

apapun,segala hobi yg diceburi,pulun betui2....memang ler sekadar hobi.Tapi biarlah berbaloi dgn apa yang dbelanjakan.Takder alasan yang boleh menghalangnya....Namun begitu,terpulang pada individu...

All the Best to 9M2GET.....

No comments:

Post a Comment