Monday, April 12, 2010

Dongeng Dewa...

Baru2 nie layan movie Clash Of The Titan..seronok jugak laah...tenguk CGI teknik dan sebagainya...macam biasa kisah dewa2 rom yg kononnya memerintah dunia dan mengawal tindak tanduk manusia...

yg aku peningnya,sebelum nie aku layan citer Pearcy Jackson and The Lightning Thunder....kedua2 cerita punyer fakta yg berbeza...citer pearcy jackson,kononnya perseus adalah anak kepada dewa poseidon...tapi dalam Clash Of the titan perseus nie anak Zeus la pulak...mana satu yg betul aku pun tak tau...

byk citer pasal anak dewa iaitu separuh manusia dan separuh lagi keturunan dewa...hercules anak kepada zeus...perseus anak kepada poseidon..archiles anak kepada apollo...Xena anak kepada athena..dan byk lagi lah...

apapun,aku sekadar menghiburkan diri,tak boleh percaya woo,citer macam nie...boleh rosak akidah woo...ade ker dewa2 nie pakat utk bunuh mak bapak depa sendiri....so makna kata dewa2 rom nie pun kira jahat laah.....tapi yg pastinya nama raksaksa KRAKEN memang selalu digunakan,dalam Pirates Of the Carribean(johny depp) guna nama raksaksa yg sama.....

kesimpulan:fakta depa pun celaru jugak....tapi lagi bercelaru layan citer melayu zaman sekarang.....aku masih suka citer melayu dolu2..

ali setan...azura...matinya seorang patriot...abang...abang 92...mekanik...

1 comment:

  1. Hello Ya'll,

    Below are the most recommended Bitcoin exchanges (BUY/SELL):
    Coinbase: $1 minimum exchange
    CoinMama

    Earn free Bitcoins with the best Bitcoin faucet rotator:
    BTC Faucet Rotator

    ReplyDelete