Saturday, April 3, 2010

Along Afif 1st swimming class

aku dan isteri sebenarnya nak hantar afif be;ajar taekwando...afif selalu kena belasah dgn angah...bukan afif tak berani,tapi afif jenis taknak buat adik2 dia...tapi klu 3 kali si angah buat along afif,pastinya si angah dzikri akan kena balun dgn afif....

2/3 kali kami tanya afif,taknak belajar taekwando ker..???along afif cakap dia tak minat tombok2 dan sepak menyepak...hehehehe..aku tau sebab apa..sebab afif tak bleh angkat kaki tinggi2..badan dia berat...kami tanya afif nak belajar apa,dia mintak utk belajar kelas renang...

so aku dgn xyl tunaikan laa...bertuah afif,aku dulu masa kecik,takde cikgu yg nak ajar belajar beranang nie...belajar sendiri aje...itupun curi2 mandi sungai...klu bapak aku tau,aku mandi sungai,tobat kena balun kow kow punyer...hehehehe...nak kata aku pandai berenang sgt,tu taklah...tapi boleh la sikit2...

so kami decide anto afif kat pusat akuatik....kelas hari selasa dgn khamis...aku nak pilih hari jumaat,afif kata dia nak tenguk aliff firdaus kat TV3,kuat betul pengaruh tv...makna kata jadual mingguan aku penuh..isnin&rabu kayuh kat kota damansara...selasa & khamis hantar afif kat kelas renang...semalam afif belajar buble dan floating...buble aku dah pernah ajar afif dulu2...floating tak sempat nak ajar...aku tenguk lain biler ader coach ngajar...mesti dia buat..klu pak sendiri yg ajar,mcm2 alasan afif bagi...takut dan sebagainya....hehehehe...


dalam kereta aku tanya afif,minggu depan nak datang lagi tak..(saja nak test)...dia kata ok...bukan apa,aku taknak paksa..mana tau,kut2 dia tak minat...alhamdulillah afif ok...berkobar2 nak belajar beranang...afif kata kena belajar buat best stroke sampai pandai...herm..biarlah,asalkan dia semangat dan ada skill utk sesuatu...

xyl aku senyum ajer...dia kata dulu dia suka tenguk org main piano,tapi tak kesempatan nak belajar...hehehehe..mana ada mak bapak kita nak beli piano...kalau anak datuk,tan sri lain la cerita....hehehehe...tak per..nanti adik adah aku nak hantor main violene...hehehe bior dia pandai gesek biola...


masuk kete afif kata perut dia lapor...muahahaha..berenang sejam setengah dah nak makan pulak...terus aku bawak afif makan roti cheese nan...herm,boleh tahan anak sulung aku nie...sian pulak aku tenguk anak sulung aku,dgn mata yg terkebil2....sampai umah,afif masuk bilik terus tidur...penat gamaknya.....semoga afif lekas pandai belajor berenang insyaALLAH...

No comments:

Post a Comment