Monday, July 20, 2009

Pangkor Attack 3-Journey To The West II

Rakan ham disekitar manjung
Merida 99,merida 97,Raleigh,Corratec & GT atas feri

Lepas pergi toilet aku terus baring kat kaki lima depan petronas....memang penat...dah tak peduli org lalu lalang pegi kaunter bayaran....ambik beg,aku letak kepala...lena dalam 20 minit.....sampai kat petronas lebih kurang pukul 11.50 pagi...masa aku tidur nasib baik orng tak campak duit syiling kat aku,mana punyer org mintak sedekah.....

dapat lena 20 minit aku segar,sms BDZ mintak no SBD dan tanya simplex...area manjung pakai V32...berbekalkan VX3 aku panggil rakan ham...TGA abg rosli menyahut....aku lepak...tak sampai 15 mint 3 rakan ham sampai...aku masih terbaring...duduk tepi kaki lima jerk....lantak la depa nak kata apa....alhamdulillah tak krem...alhamdulillah tak jadi apa2 yg tak elok...masa melepak baru terpikir,kalau tayar aku pancit kat laluan mental,apa ler solution aku....tapi aku tak pikir...mender tuh akan settle kalau kita hadapi.....

ramai siut member sampai...aku sendiri tak bleh nak ingat callsign..maaf pada rakan yg datang...kepala hotak tak bleh nak fokus apa yg dibualkan....terima kasih korang layan kami....lama melepak kat situ...aku beli air kotak teh krisantimum yg besar....makan pisang dan sebagainya...mamat dan minah yg keje kat situ senyum kat aku...tak der soalan bodoh yg kuar..tapi cashier kat dalam memang cun...nak mintak no tel,tak der nafsu time nie...memang penat...tuhan jer yg tahu....

masa nie ingat lagu damasutra..UMPAMA MIMPI DALAM MIMPI....memang betul...aku sendiri tak percaya my ability....thanks to MDY yg hadiahkan MERIDA kat aku..dan tak sia2 jugak aku upgrade MERIDA almost rm1K...

lama menunggu,dalam pukul 1.45ptg geng tepeng sampai...memang on schedule..time management memang cantik...tapi paling aku sakit hati bila DMG sampai....kalau bleh nak mencarut memang aku mencarut...punyer ler stim dengar corratec DMG...tajam,nyaring dan sebagainya....berat basikal tak usah cakap ler....tak sampai 10kg for MTB.....cerempet betul...ringannya ya ALLAH.....tuhan jer yg tahu....kenapa ler bapak aku tak kaya....kenapa ler bapak aku tak byk tanah kat pulau langkawi...kenapa ler bapak aku tak der rumah kat kg baru KL....kalau bapak aku byk rete kan best,memang aku gadai sikit mintak beli beskal...beskal DMG,lebih dari jari dua belah tangan,kena masuk jari kaki sikit...

apapun aku puji merida...aku puji diri aku...dalam keadaan basikal yg kedaifan,dalam keadaan kenaifan...aku sampai ke manjung....2/3 of my journey comes true...actually,beskal bg percentage yg byk jugak pada kayuhan...tapi yg paling penting diri sendiri..mental....psikologi...fokus dan sebagainya...aku tak berkayuh sebab kawan...aku tak kayuh sebab terpaksa...aku berkayuh sebab to chellenge myself...ability aku...kalau c/w aku buat sebulan setengah...dalam masa dua bulan setengah aku berkecimpung dalam dunia beskal,aku kayuh sampai ke manjung.....lagi satu..aku ingat pesan VZO,kalau berkayuh,kena enjoy,mental tak bleh pikir mender2 lain..kena fokus....

paling seronok jumpa kawan sekelab lama...SWAL lagi...sihalel...jodoh temukan kami...jumpa kat forum jek..tak nah jumpa bertentang mata....best nyer....

bergambar lebih kurang kami nak mulakan kayuhan ke lumut....sebelum tuh VZO,belek merida aku...aku pun belek merida dia....99 merida jumpa 97 merida....oldskool....TGA,ikut kami berkayuh sampai lumut...dekat jerk...lebih kurang dalam 9km lagik....

sebenarnya masa nie aku gabra...takut kena tinggal dgn geng tepeng...depa nie hardcore...jamboree,dah berapa kali depa masuk....offroad...???mintak maap..aku takut pacat....ALASAN...kekekekeke...mana tau depa pedajai aku tinggal kat belakang,memang kena gelak dengan depa....1st time berkayuh dengan depa,memang enjoy...bestnya...kalau ader rakan dari seri iskandar kan best...SBD ke....DFA ker...tapi apa nak buat...semua ada tugasan...tak per...lepas nie ader lagi...

cam biasa..kayuhan melalui pekan manjung yg agak sibuk terus ke lumut....leader TGA...sweeper OCC...tak bleh panggil sweeper..kena panggil Broom lagi bagus....aku kat tengah....aku peratikan VZO punya cara kayuhan....masa tuh,terpikir lagi,kat mana ability VZO,yg dianggap coach kat tepeng...aku perati jek dulu...hehehehehehehehe...DMG biasa la..kalau tak bertekak dengan OCC,mungkin depa nie kena meghoyan...tak pun mungkin 3 kali jumaat depa jalan...tapi mulut jer...hati depa aku rasa lain....

sampai pekan lumut cari tempat makan....menu aku,sardin dgn sayur togey+kuchai...memang nak makan banyak,tapi tak lalu...badan penat sgt....just lapik perut jerk....thanks to halel yg belanja makan...kalau aku tau dia belanja,aku ambik ikan potong jenahak masak lemak.....teh o ais laici 4 gelas....hehehehehehe

pegi jeti...lumut dah jauh berbeza...cantik jetinya...last aku pegi pangkor,tahun 2002 masa tak jadi nak kahwin...duit buat belanja kahwin,aku sponsor pakcik makcik buat bayar duit hotel dan sebagainya...memang lumut dah cantik....sham beli tiket feri...naik feri pukul 4ptg...org pelik tenguk kami...tapi tak seronok...geng tepeng ader jersey jamboree...aku pakai t-shirt putih jerk....tapi tak jadi masalah...aku puas...tak sepuas aku berada di pangkor....

Nantikan Pangkor Atack 4-The climaks of INZAL....maap kalau tajuk tuh agak lucah sikit...bukan maksud aku buat mende pelik2 masa kat pulau...tapi satu kepuasan yg aku sendiri susah nak cakap...dan susah jugak nak tulis..tapi aku cuba utk karang sebaik mungkin....kat sini sebenarnya kepuasan datang ke pangkor...kat sini jugak tercabarnya keupayaan aku....disini jugak satu tanda aras maksima bagi aku....tak tau ler..mungkin pada mereka yg dah lama,takder apa jalan disekitar pangkor...berbanding tempat lain...tapi bagi aku,syukur kehadrat ALLAH kerana aku mampu.......ish payah beb....

ok....mungkin Pangkor Attack 4 kuar lambat sikit....aku nak post motem balik diri aku....oklah...dah pukul 1 pagi....lepak kat umah 2 jam terus ke opis sebab nak update blog...

satu jer aku nak tulis...lantak ler org nak cakap apa...lantak ler DMG nak cakap apa...kalau nak marah pun marah ler...aku tak kisah.....tapi fikir-fikir kan....

Utk bang long utara aku DMG...lepas nie kalau jual gak basikal tuh...tak payah main hobi basikal lagik....tukar hobi lain....pergi beli jet ski lagi bagus...main kat laut dah tentu tak der bukit...bukit paling tinggi pun,5/6 meter jer kat laut,itupun,kalau ombak bergelora.Jangan jadi kufur nikmat....hidup tak selalu indah....sebenarnya,keupayaan mendaki bukan 100% terletak pada kemampuan basikal...ianya datang dalam diri...keluarkan yi dan yang yg ader dalam diri...insyaALLAH..jgn mudah putus asa.....

lagi satu..takder niat pun utk kecikkan hati sesaper..kalau ader yg terasa,mintak mahap bebanyak....this is to prove to myself..takder sebab org lain...utk aku...sekali lagi aku ulang...utk aku...utk aku......syukur....

sekian wasalam...

Regards
9M2JEN
proud to be me....!!!!!

No comments:

Post a Comment