Thursday, July 23, 2009

Giant Iguana Disc 2


Semalam sambil menunggu ada org buat kerja dirumah ada rakan tepon...member ham jugak....tetiba jer tanya pasal aku berbasikal....aku pun pelik....member aku nie kalau ada hobi beli terus high end punya gerenti...duk interview aku macam mana berkayuh...aku cakap ok jerk....hobi kayuhan nie tak perlu melibatkan kumpulan..rasa nak berkayuh,ambik beskal,henjut jerk...tapi kalau dapat berkayuh reramai,lagi seronok seh....


Tanya pendapat aku pasal beskal,dah tentu aku peminat GIANT,entah...aku sendiri tak tahu apasal minat betul dengan GIANT(sekrg corratec,hehehehehe)...janji dgn dia pukul 6.15 kat umah aku....sharp member aku merempit dgn SYM dia...masuk pekan kelang...jammed pulak..aku dah tepon tokey kedai,susuh tunggu...hari nie,ada org mau shopping punyer....


sampai kedai belek lebih kurang,member aku berkenan dgn softtrail....tak mo aku bagi yg tuh...letih kalau nak kayuh onroad nanti....beli hardtrail terus....mula2nya,budget dalam 1.5K jerk.....pegang raleigh yg macam GTR punyer....rege sama dgn GTR,tapi siong bg murah sikit lagi...sebab GTR dgn aku rajin mengulang kekedai tuh.....aku suruh siong bawak turun GIANT Iguana....sekali dia angkat,terus berkenan body yg tuh...cuma kaler tak berapa menonjol...Putih digabungkan dgn light blue...tak garang sgt...


kowtim harga lebih kurang,dapat baju,seluar,iron mag helemet,double stand,tayar onroad...blablabla...aku tak ingat...mula ler siong setting beskal....pergh tengah sibuk setting,aku suruh siong tukar FD SLX,sebab RD dah memang SLX....siong pasang....alang dah pasang SLX,aku racun bg dia pegang Crankset SLX...pergh ternganga kawan aku kejap...dia suruh siong bukak crankset asal Truvativ nak timbang katanya...hehehehehe...dalam hati aku,konpom kawan aku tukar.....timbang punyer timbang,beza 2 kali ganda ...hehehehe...tambah sikit,terus pasang...hehehehehehe....dah siap pasang,aku racun pulak...dah alang semua barang SLX,shifter pun mau SLX punyer.....hehehehehe...tambah lagi tukar shifter SLX....


wakakakakaka...aku punyer le suka....bukan sebab aku menjahanamkan poket kawan aku,tapi sebab beskal memang sedap...mula tuh takut jugak nak suruh dia beli beskal highend,bukan apa,takut 3 bulan kayuh,pastuh gantung basikal...tapi bila dia kata serius,aku cakap hentam sekali terus,tak payah nak upgrade giler2...


tapi kawan aku nie memang separuh giler...sumer nak beli...lampu,meter,pump,semua menatang gadget nak,pantang cakap brg apa....nasib baik siong takder crank XT,kalau tak memang gerenti dia sapu punyer....hehehehehe...nak wat macam mana...bujang beb...komitmen tak der lagik....claim milleage 1km rmseringgit...sebulan jerk ntah berapa....herm...tak bleh habaq...tu rezeki kawan aku...


masuk kete,terus ajak berkayuh...chee sing...tapi aku layan jerk...mulanya nak berkayuh dgn GTR kat puncak alam,tapi memandangkan dah pukul 11.30,kami berkayuh kat setia alam jerk....


aku bawak pusing setia alam,lebih kurang 15km....ok jerk...cuma naik bukit jerk tercungap sikit..maklum ler baru dapat beskal....mana bleh terus turun ilmu...bg sikit2...bukan sebab kedekut,tapi nak bagi dia feel dgn beskal tuh....biar dapat satu2,baru seronok...aku pun bukannya pandai sgt...tapi aku perasan semalam,15km of riding,tak minum air langsung(badan aku ler).lepak kedai seri melur,tak tercungap langsung...alhamdulillah...member aku mengamuk biler tenguk aku tinggalkan dia 3/4 tiang...tak ingat punyer hangin...hehehehe...masa tuh teringat aku kat OCC dgn apie tinggalkan aku....biasa ler beb,mula kayuhan macam tuh..ler...macam aku 2 bulan setengah yg lalu....


sabtu nie kami bercadang kayuh kat semenyih...tak jadi nak tawan altantuya punyer higway,kesian kat kawan aku nanti.....


Beskal

Brand:Giant

Model:Iguana Disc 2

Speed:27

Shifter:SLX

Brake:Avid Juicy Hydraulic

Crankset:SLX

FD & RD:SLX

Casette:XTR

Chain:KMC Gold

Rim:Alex

Damage:RMXXXX


Pada sahabat aku nie...jgn gantung beskal lepas 3 bulan...kalau hang gantung,aku rebus basikal tuh buat sup suruh hang makan...kalau hang takut bukit,pi main jet ski macam DMG,hangpa berdua bukak hobi baru utk rakan ham...wakakakakaka...
Jangan marah haa.....nanti kena jual....

No comments:

Post a Comment