Wednesday, October 22, 2008

Anak2 DiDi~Wardah d'queen


Xyl:Didi...cam ner nie,dah lewat nie....???
JeN:ala ummi nie...rileks argh..kalau ader rezeki,terima jerlah..
Xyl:sian kat Angah tuh...blum puas manja lagik...
JeN:Semua sama jer ummi....semua nanti ANAK2 DiDI....

Dalam keadaan AngaH yang baru nak bermanja bersama aku dan Isteri,kami dikurniakan seorang lagi penyeri keluarga.Walaupun xyl masih dalam keaadan terkejut menerima seorang cahaya mata,namun itulah yang dinamakan rezeki.Aku cakap kat XYL,alhamdulillah kita dapat Baby lagik,ader setengah org,tunggu bertahun belum tentu dapat dikurniakan cahaya mata.Tapi ader gak setengah manusia(manusia ke???) buat pandai,pastuh letak merata2.Campak tong sampah,letak kat tepi stesen bas dan sebagainya.tak tahu aku peel manusia akhir zaman.kalau dipikirkan balik,bukan senang woo nak buat anak nie...tapi bila benda tak baik berlaku,kalau Tuhan nak tunjuk,sekelip mata jer bro...

FeTus
Masa mengandung,tak byk masalah baby kali nie...tak der ler xyl nak teringin mender bukan2.Kalau ngandungkan Along,bini aku suruh aku botakkan kepala,katanya,busuk rambut aku,cuci ler dengan segantang syampu pantene sekalipun,masih lagi busuk.Angah pulak,xyl aku mintak makan pau pukul 3 pagi...merangkak aku bangun cari pau jam tu jugak..takut jugak nanti kempunan.Namun baby kali nie,aku tenguk muka xyl aku berseri sikit...kalau yg no1&no2,jerawat sampai tak boleh tumbuh kat muka.....bukan apa,dah takder ruang jerawat nak tumbuh,wakakakaka..Memang betul..aku tenguk muka isteri aku pun memang nampak ceria..hehhehehe,maklum ler kenduri lampu hijau 9 bulan tuh.Mula2 isteri aku sedih jugak tapi,bila dikenangkan overhead nak besarkan anak2...tapi aku yakin,bersama anak itu akan dikurniakan rezeki sekali bersamanya....memang betul,dalam keaadaan sara hidup yg penuh mencabar nie,memang satu cabaran yg getir dalam membesarkan anak2.Pernah kawan aku arun bercerita,ader sorang doktor pompuan kat usj,tujuh tahun tak nah rasa period...~!!!!!pergh,aku cakap biar betul???memang betul pun,lepas jer habis pantang,terus ngandung,habis pantang jer,ngandung balik...7 tahun beb..memang kuat doktor tuh...mungkin itu perancangan dier...

Tutup Kilang...
sehari selepas krismas wardah lahir.aku memang nak suruh xyl aku bersalin kat klang jerk.tak larat ler nak balik kg...bukan susah sangat pun nak jaga org dalam pantang...buat tungku,tanam uri,sediakan air panas utk baby...alah..kacang sgt tuh...xyl aku agree,nak bersalin kat selangor,makna kata,IC anak aku nie nanti dah tak der no: 08,jadi no anak org selangor.Tapi ader syarat,nak bersalin kat hospital swasta.

Private s'pital
byk tempat kita org survey,razif,demc,smc,sjmc...mcm2 tempat lah,kepala hotak aku pun tak bulih nak ingat.bukan apa,nak tempat yg ok,kos pun tak terlalu membebankan.kalau bersalin tempat memahal sekalipun,pastuh bayar pakai kredit kad,baby umur 2 tahun pun belum habis bayar,tak guna jugak kan???so,finaly kita org decide nak ambik pakcage kat DEMC jerk...DR Norleen tak salah aku.nak bersalin pun senang,pukul 3.30 pagi,hantar xyl pegi demc,sepuluh minit kemudian dr datang.pastuh dr suruh try utk push,sekali push baby kuar.alhamdulillah baby girl seperti yang dijangkakan.tapi bilik penuh masa tuh.Xyl stay kat katil dalam labour room sampai pukul 10 pagi.nak senang cerita,pukul 11 pagi dah bulih kuar,tak sempat masuk bilik pun.Bayaran Rm1900 kut...aku pun dah lupa...alhamdulillah baby aku kuar ikut pintu,hehehehe..kalau kuar ikut tingkap,standby jerlah rm5K++...

UrI
balik aku bawak UrI si wardah...kalau anak n01&no2,bapak mentua aku yang tolong basuh dan tanamkan,kali nie nampaknya aku kena buat sendiri.Bukan tak bulih buat sendiri,tapi bapak mentua nak buat,aku biar jerlah..Masuk bilik air bawah,aku bukak kotak Uri tuh...sebelum tuh aku dah tanya,ayah aku cam ner nak basuh...basuh ngan asam keping jerk...sebab nak hilang hanyir darah yang melekat kat situ.aku gonyoh sampai bersih...adik ipar aku cakap,kat atas uri tuh,kalau diperatikan betul2,akan nampak susunan kotak2(cam batu bata),masa aku cuci tuh,memang nampak bentuk kotak2 kat atas uri tuh.katanya yg tuh balance anak yg akan lahir lagi nanti.berapa aku nampak..????biarlah jadi rahsia aku...hehehehe..benda tuh akan berkurang setelah anak dilahirkan.masalahnya,yg no1 dgn no2 bapak aku yang basuhkan.kalau tanya pak mentua aku pun,mesti dier tak bg tahu punye.hehehehehe

selesai basuh aku cari percakain putih dgn tempurung kelapa.pastuh ubuh paku kat dalam tuh...apa sinonim benda tuh.aku pun tak tahu.kalau ikutkan hati aku,baik letak calculator,hehehehe,takpun ader duit lebih sikit letak notebook dalam tuh,mesti cerdik,bila besor nanti.wakakakaka...mana pulak nak tanam...argh..???? kat belakang umah pun ok...biar besor nanti,kalau dah kahwin,dia ingat jugak nak balik umah mak bapak dier..hehehehe.korek lubang pun tak boleh dalam sgt,nanti takut kembung budak tuh,korek lebih kurang jerk...macam2 amalan org tua dulu nie.Kalau aku,cuba cari istilah sains jerk.apa kena mengena lubang dalam dgn kembung perut...pelik betul aku...

WarDah..
aku nak letak nama Iman,tapi xyl cakap nama tuh bulih jadik boy dan girl...aku tak kisah..pada aku..iman memang nama yg cantik...dan akhirnya xyl pilih nama wardah..aku pun tak tau maksud nyer...bunga mawar kut...biarlah..itu pilihan ibu dier...ummi dier,penat woo nak beranak..aku rasa kalau tuhan bg kat lelaki utk mengandung dan bersalin,org lelaki pun belum tentu dapat tahan sakit untuk melahirkan anak.Kalau aku tahu sakit nyer nak melahirkan,nescaya,masa kecik2 dulu,aku tak buas dan nakal...hehehehehe...sebab apa aku kata sakit..sebab aku duduk sebelah bini aku masa bersaling.dia gengam tangan aku macam nak terputus jari2 aku.yang citer Arnold schwazenegar dgn danny devito tuh citer org putih,berlakon bulih ler....bagi betul2 boleh beranak,baru tahu!!!!

Final Episode
rupanya b'day wardah sama dgn siti nurhaliza...aku tak tahupun,kawan aku yg bagtahu...harapan aku wardah satu hari nanti akan jadi Srikandi yg pandai menjaga suami dan mendidik anak2 dier macam ummi dier.rasanya buat masa terdekat nie,cukup ler 3 org nie dulu.penat woo....kalau nak makan kat luar pun susah...especilly kalau maid aku tak ikut....dah...habis cerita pasal kelahiran anak2 DiDi...

No comments:

Post a Comment