Thursday, October 23, 2008

Anak2 Didi-pengajaran Untuk afif

Nasib baik bukan getah paip PVC...didi dulu kena balun dgn getah tau!!!!

letih siut...petang nie mencurah idea dalam kepala hotak aku nie.....teringat satu ketika aku pukul and belasah afif bagai nak giler.aku pulak macam kena rasuk hantu.sampai sekarang kalau boleh aku tak nak pukul anak2 didi







kenapa kena pukul???

lepas mandi,masa tuh hari sabtu,xyl lak keje halfday...bangun tidur dalam pukul 10 pagi,tenguk family hall kat atas habis basah.Dah lah pakih kat atas tuh,habis kembang sumer kayu pakih kat family hall...turun bawah ambik sarapan pagi,buat rileks macam biasa..aku nampak Afif pun selamba layan kartun tom&jerry kat tv3.lepas habis kartun,aku panggil dier...tanya elok2 saper yg buat basah kat atas...dier diam...aku tanya lagik....dier tanya aku balik,dekat mana?aku cakap ler...kat atas...dier buat2 tak ingat.dalam hati aku,pandai gelembong jugak budak kecik nie.





TEMPAT KEJADIAN

aku bawak dier naik atas,tunjukkan TEMPAT KEJADIAN,hehehehe...dier kata bukan dier buat,3 kali aku tanya elok2,afif still tak mengaku....baran aku dah naik sikit dah....ok tak per...aku biarkan jerk....kali ke4 aku tanya,saper buat,dier cakap aku buat,pergh budak nie....memang nak kena sgt dah nie...dah ler tak ngaku,tuduh org lain pulak...sampai kali ke6 aku tanya dier cakap,bibik yg buat...aku terus panggil bibik naik atas,tanya depan2 bibik saper yg buat,dengan selamba,dier still jawab bibik yg buat.....Ya ALLah...apasal la liat sgt anak aku nak mengaku hari nie.



Hanger...

angin punyer pasal,masuk bilik aku ambik hanger plastik.Setiap kali jawapan kuar dari mulut aFif dua das aku hayun kat tangan dier....sampai soalan ke10 masih tak ngaku...masa tuh bukan setakat tangan,dua belah kaki semua aku sapu.Dalam hati aku keras hati betul budak nie,Finally aku ambik anak lesung batu,aku acukan kat tangan dier...aku tanya betul2 tangan mana yang buat...Buat yg terakhir kali,dier mengaku,dier kuarkan gayung,lepas tuh dicurahnyer kat depan hall......Alhamdulillah akhirnya Afif Mengaku....lega hati aku...


Malam....

masa nak tidur,aku masuk bilik,afif dah lena.aku pegi dekat dier...ya Allah...apa yang aku dah buat?????menitik air mata aku....dua tangan,dan kaki afif berbirat lebam siut.....memang giler2 aku bedal afif...xyl aku pulak dua hari tak cakap dgn aku pasal kes nie...ambik minyak panas/bam aku sapu kat kaki ngan tangan dier.pergh masa tuh memang sedih giler beb...ialah...bukan senang nak besarkan anak bro...alih2 aku pulak yang balun cukup2.


Kesilapan aku...

mungkin silap aku,aku pukul afif depan maid aku,bahaya jugak aku rasa.nanti maid aku ingat senang2 aku nie jenis pukul anak.kalau aku dgn xyl tak dr kat umah,nanti dier pulak belasah anak aku....bahaya tuh....kesilapan kedua aku,sebab mendesak afif dgn cara kekerasan...budak beb....tenguk aku gertak & tengking bagai nak giler,lagi ler dier tak ngaku....

Tujuan aku.....

Taknak anak aku menipu.....dr kecik aku nak tanamkan sifat "cause&effect"...buat sesuatu mesti dapat sesuatu....hukum karma beb....berani buat berani tanggung.ini tak kalau belum sekolah dah pandai menipu,dah besar,tak tau ler jadi camner...sampai sekarang alhamdulillah afif berani terus terang dengan aku,walaupun ape keaadaan sekali pun dier akan cakap yg betul...tapi payah jugak beb....ader sekali dier pernah tegur perempuan hisap rokok kat KLCC,merah padam muka awek tuh....hehehehe...afif pernah tanya aku,kenapa didi jer hisap rokok???ummi tak hisap...???aku malas nak panjang citer,aku cakap rokok khas utk lelaki jerk....bawak gi ronda KLCC terserempak ngan girls yg smoking...apa lagi,dier cakap aku menipu ler...jahanam aku...pergh susah...memang susah...lain kali jgn menipu...cerita jerk terus...


Esoknya...

pagi2 aku telefon pakar rujuk aku...saper lagi,Eden ler...mamat nie psikologi memang ok...dier nie kalau bercakap,lembu depan mata,kalau dier kata kambing,ngko sendirik boleh terikut cakap menatang depan ngko kambing,punyer nak gambarkan betapa powerler mamat nie berhujah...memang aku kalah dengan hantu raya sekor nie...nama dier jugak ler aku slalu jual kat bini aku,kalau nak melepak pun...wakaka....sembang nyer sembang2,tak salah klu seorang ayah mintak maaf dgn anak,andaikata keterlanjuran dalam mendidik anak2.tapi biarlah ianya berlaku dalam keadaan win2 situation org jawa cakap...hehehehe....lepas mender nie jadi aku ambik pendekatan lain,tak der pukul sgt...suruh berdir depan dinding 2 ke 3 jam jerk...


simpul punyer simpul...

kalau boleh elakkan memukul anak2....aku kenkadang kalau nak marah sgt,lari masuk bilik air,basuh muka lebih kurang...mana tau,kut2 bulih cooldown,tapi kalau dah melampau sgt,beduk jer lah........dah....manyak sangat mender kuar dari otak nie....

No comments:

Post a Comment