Sunday, August 29, 2010

ziarah.......

patutnya malam semalam kayuh dgn selangor junior.tapi sebab dapat berita kematian dari di kampung,terpaksa batalkan hasrat utk training mlm tadi....balik tapah dgn bini aku jer..ambik adik aku kat sg buloh,kami terus balik ke tapah...anak2 tinggal...

jiran sebelah umah ayah aku..kira arwah makcik sal tuh selalu melepak umah kami masa arwah mak ada...kalau kenduri umah kami,kira dia org kuat laa...masa arwah mak sakit,klu aku siapkan masakkan utk abah dan adik2,arwah makcik sal selalu dtg jenguk2....pastuh duk melepak kat umah aku sampai la tengahari...pergh,itu kenanangan yang lalu....

makcik sal atau selalunya kami panggil makwe kena stroke...dr kata betul kena tepat dekat urat belakang tengkuk..itu yg anaknya cerita kat aku...apapun,ramdhan yg berbaki lagi 12 hari pastinya meninggalkan suatu kenangan sedih utk keluarga arwah makcik sal....

yang paling aku tak sangka,tarikh makcik sal meninggal sama dgn tarikh arwah mak aku pergi meninggalkan kami sepuluh tahun yg lalu...kebetulan gamaknya....apapun itulah janji ALLAH SWT,tak mampu kita mengelak atau mampu mengubahnya....

No comments:

Post a Comment