Monday, August 2, 2010

The mission end.....

Akhirnya tamat sudah century ride 2010.........achieve target utk ride bawah 6 jam......for the 1st time aku masuk century.....ok lah tuh.........tapi rasa terkilan sebab aku kalah dari segi strategi.....dari awal lagi masa starting tak dapat duduk dalm 1st peloton...waste my energy just to cacth the 1st peloton...

tak reti nak review lah sekarang nie....buat masa akan dtg aku akan kurang update pasal basikal kat blog rasanya...kawan aku kat batu gajah cakap,nanti klu update lebih2 pasal basikal,org ingat kita handal dan riak,jadi bior jer lah....

Apapun
:distance 164.5km
:time 5hrs 45min 40sec
:rank for men open 124/297
:rank for overall 238/594

memang aku kalah dari segi strategi..patutla dalam mana2 apa perlumbaan sekalipun strategi memang penting....byk mender aku belajar dalam century ride...takper...klu time aku bagus century ride 2010,nanti tahun depan mesti nak kena improve lagi....tahun depan punyer target nak ride <5hrs 15min ...rasanya tahun nie pun aku boleh achieve klu strategi aku betul...hehehehe..tak per...kapten aku buat 5hrs 29min...kalau aku tapau dia,nanti monyok pulak muka kapten aku...biarlah...jebat derhaka pada sultan tapi tidak pada tuah....hehehehe...

apapun tahniah pada kawan batu gajah aku..walaupun tertonggeng kat km50..tapi meletup jugak result dia...ko memang kuat...ko memang handal....ko memang superb...aku memang salute dekat ngko..terima kasih jugak sebab info pasal laluan pada aku...memang berguna utk aku...thanks a lot bro...

pada kawan aku yg kerja kat poli pulak,aku sama macam biasa...tak byk beza...kena tenguk kategori bro...ko kategori senior...beza masa tak byk dgn aku...kira handal lah bro...beza umur kita berapa bro???aku malu gak dgn result aku klu nak compare dgn hang....sorry aku tak dapat berhenti lama dgn hang masa mandi dgn sponge kat pitstop 3..sorry yer bro....

tahun depan kita ajak coach victor masuk century,dia dah ada jentera....takpun kita ride sama2 pegi teluk batik...mieza boleh tarik kita...aku,coach victor,kawan poli,kawan batu gajah,kawan lumut power plant...hehehehe...

apapun sebenarnya training yg banyak membantu aku...selepas ride kat jana manjung,ride malakof aku mula training...tapi strategi kurang..ingatkan klu start dari belakang,boleh kejar yg kat depan...hehehehehe...totaly wrong,waste my energy just nak kejar peloton depan..lastly kena makan dgn peloton 2...hehehehe...aku regret kat situ sebenarnya...patutnya aku duduk kat peloton at least sampai 100km...lepas tuh,klu nak putus pun tak per...ditambah pulak dgn tragedi aku jatuh seminggu sebelum lumba,membuat kan badan belum betul2 segar...jari dgn tulang punggung belum sempat recover lagi...

akhirnya...terima kasih utk isteri tercinta yg menyokong perjalanan berbasikal aku,utk anak didi yg mendoakan didi...kepada XL cycling team,Media Prima cycling team dan semua yg memberi sokongan,doa dan kata2 semangat yg tak putus buat aku...

TARGET ACHIEVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!yeehaaaaa...
Fokus,fokus dan terus fokus....................

No comments:

Post a Comment