Wednesday, August 4, 2010

ICR2010-selected picture 1


tak byk gambar aku yg cameramen ambik...lain la rider kawan batu gajah aku...maklum ler dia duduk depan...teman tak dapat nak duduk 1st peloton....kat atas nie antara gambar yg aku dapat kat mukabuka....

masa nie dari manong ke pekan tanjong belanja...feedzone 1 ke feedzone 2....lepas aku berenti kencing kat tepi tiang letrik...nampak dua org rider....aku menempel kat belakang...lama jugak aku menempel kat belakang,sampai salah sorang dari depa suruh aku buat kerja....hehehehe...maklumlah depa tuh kategori senior veteran,aku pulak kategori open...hehehehe...sepatutnya org muda yg buat kerja...perut berkocak minum 100+...jenuh dibuatnya....

aku pun tarik....maintain speed 30kmh...pjg jugak aku tarik..rasanya +-5km....then aku increase sikit...32kmh....aku toleh belakang deme berdua dah tak der....herm ...nasib ler...lepas tuh kena telan dgn peloton 2..sampai la aku sampai kat feedone 2....

kat feedone 2,aku berhenti minum air...pastuh lupa ambik gelang tag...kena patah balik....kat sini aku putus dgn peloton 2...dlm tuh ada abg jumali,kapten foad,abg fauzi dll...depa tak berenti...kat sini silap aku...klu aku tak berenti..memang konpom lah........argh....malas nak pikir....mistake yg tak sepatutnya aku buat.....

Sketsa 2...
mendaki dan terus mendaki...kuar simpang sayong,belok kanan,nak patah balik ke pekan sungai siput....kat sini,ada 8 org kat belakang aku,termasuk rakan aku,mamu hizir...aku sedap tarik dalam 29kmh...aku bukak mintak depa tarik,sorang pun takmo tarik....sial betul...aku bukak kekanan,depa duk nyuruk jugak kat belakang...aku reduce speed 24kmh,depa still maintain duk belakang aku....

cerempet betul...semua takmo buat kerja...klu macam nie aku yg kong nanti...depa sedap nyorok kat belakang aku....dlm kepala hotak aku,dah mula sakit hati...mana boleh beb..klu aku sorang buat kerja,nanti mati speed lah...so aku nekad utk potong depa....mampuih hangpa lah...kalau aku nak kong pun,biar aku kong sorang,pueh hati aku....

aku tekan...otai yg gambar kat atas tuh ikut aku...pandai betul dia cangkuk...hampieh...memang nak nempel....aku bukak dia buat tak tau lagi...herm....aku rasa masa nie,semua dah kong sebenarnya...telan power gel satu baldi pun dah tak jadi apa....dia ikut aku sampai feedone 4...dia berenti lama kat situ..tapi aku terus cabut....itu jer cara nak tinggalkan dia....

Sketsa 3....
sampai pekan chemor,aku bertiga..kat depan aku ada sorang mamat thailand...kat belakang plak ader sorang cina mana duk nempel gak belakang..masing2 duk diam dah tak boleh bercakap....sampai pekan chemor,lepas caltex belah kanan,trafic light ambik kiri...kat situ ada marshal 3 org tunggu...dia jerit..."sikit lagi,5km jer"....aku dengar cina kat belakang aku jerit.."cibai lu,5km tu jauh maa..."....

hahahahahaha...aku gelak sensorang...senyum aku....tak pasal2 budak tak berdosa tuh kena maki...dia ingat nak buat baik,dapat maki la pulak...sebenarnya biler disaat2 akhir...1km pun terasa macam 10km....5km tuh,macam jauh nak mampus.....jln yg degree nyer 0.01 darjah pun dah rasa macam mendaki gunung everest....masa nie hanya mental jer yg tinggal...sama ada nak teruskan atau tidak....


Akhiran...
byk lagi sketsa..tunggu aku jumpa gambor,aku cerita lagi....masa kayuh tak der la rasa menyesal atau sebagainya...fokus aku cuma satu,nak complete kan bawah 6 jam...dan aku tahu,klu aku tak buat mistake,masa aku insyaALLAh akan lebih baik...tapi tuhan tuh lebih mngetahui...rasanya klu aku buat masa lagi bagus,mesti aku riak murtabak tak ingat..habis semua org aku kutuk....muahahaha...dan training aku mesti berkurangan...so biler result tak berapa bagus,training akan aku teruskan lagi....

aku DECLARE kat dalam blog nie,target aku sekarang adalah kawan batu gajah aku...memang dia marker aku...walaupun aku tahu,kalah dari segi umur,dia main MTB,ikut L2A,panjat Cameron dan sebagainya,tapi aku tetap akan jadikan dia penanda aras utk aku....bukan dengki atau sebagainya,tapi sebagai satu persaingan sihat utk aku,menguatkan persediaan aku dari segi fizikal dan juga mental...bukan senang wo nak buat bawah 5 jam.....tapi aku pun kena berjaga jugak,kawan poli aku pun dah tentu nak makan aku jugak tahun depan....tak jauh sgt bezanya....ada sorang lagi kawan yg pakai nama jepun kat dalam muka muka buku....yg nie pun,selalunya perform,tapi tak perform masa d day.....

tadi dah ada dua org tepon aku,tanya petang nie macam mana...aku senyap jerk...malas nak cakap apa2...sebanarnya,tepon just nak korek rahsia,nak tau aku kayuh ker tidak...hehehehehe...pandai betui deme main strategi...sekarang nie,klu aku secret training,memang akan betul secret...jgn tepon aku pukul 7pg-8pg...dan jugak jgn tepon dari pukul 5.30ptg sampai 7.30 ptg...mmg aku takkan angkat kecuali bini dan bapak aku jer tepon aku layan...tak kira ler aku berkayuh atau tidak,waktu-waktu tesebut,sebarang bentuk panggilan tidak akan dilayan........!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment