Tuesday, July 20, 2010

Lawatan.......

lama sgt rasanya tak pergi kubur arwah mak...dah nak masuk ramadhan.....ada kesempatan aku balik minggu depan nak ziarah kubur emak......

dalam kepala aku timbul persoalan......sepatutnya,kita ziarah sebelum ramadhan atau awal syawal.......aku pun tak berapa pasti....pendapat aku yg cetek nie rasa,,,,patutnya melawat masa nak masuk ramadhan,sebab ramadhan tiada azab utk semua penghuni alam barzakh.....pendapat aku laaa...

pastuh....lagi satu yg aku heran....mana dtgnya amalan tabur bunga atau kelopak bunga kat atas kubur....rasullah ada buat ker...perhatikan yer...bila lepas sembahyang raya,berduyun ahli keluarga pegi kubur,mcm pesta pulak...

apapun ramadhan dtg lagi..
1.nak buat tarawikh penuh......bukan terawih patuk ayam...kerana tarawikh itu adalah solat rehat..

2.perbelanjaan utk makanan hanya rm10 sehari.....takmo membazir.....klu kuran lagi bagguss...

3.nak bawak anak2 berbuka dgn anak2 yatim....depa selalu makan yg sedap..passtuh memilih pulak.....

4.Turunkan berat....target 6kg....

5.nak perbaiki lagi hubungan ddgn isteri dan anak2....taddarus dah lama sgt aku tinggalkan...fuhhhh memang lama sgt.....

No comments:

Post a Comment