Thursday, July 8, 2010

Latih Tubi

petang semalam buat strength...aku belasah 53-11 dari awal sampai habis kayuh....baru nak dapat rythm,tengah sedap mengayak,pancit la pulak....dapat buat 21 kilo ajer....hujan rintik2 plak ptg semalam...

terpaksa suruh wak dgn brie jalan dulu..tepon bini suruh ambik kat tenby school...tiub dgn pump aku tak bawak...nak menolak,ada lebih kurang 8 km..penat jugak tuh...

apapun buat training strengh semamalam memang teruk..bukan setakat penat,sakit sendi dan segala pelipat dekat kaki...maklumlah kaki org tak bersukan....dapat tekan sampai 43km/h ajer...pastuh tak bleh blah dah...itupun maintain tak sampai 5 minit pun...

risau laa...hari senayan masa kayuh kat kota damansara,karim main tembak2...dua kali tembak,,masih boleh ikut,kali ketiga dia tembak,memang aku surrender,rasa nak pecah jantung...air hingus dah meleleh kuar kat hidung,klu aku tekan jugak,mau kuar air hingus ikut lubang telinga gamaknya...

setengah org akan cakap,kayuh jer setakat mana yg mampu..tapi pada aku,klu tak paksa,tak kemana...kat takuk yg sama jugak ler....macam pagi tadi...tengah sedap buat ring dgn ijat dan adi,tetiba jer aku putus....kat bukit tak bleh maintain langsung....kuat lagi si ijat walaupun tak kayuh lama...rider pencen siut...aku nie,baru nak mula...tapi alhamdulillah...

nak buat sampai mana....??? senang jer aku jawab...Kat Mana Ada Kapten Foad,kat situ ada Jen....

2 comments:

  1. tembak JEN, jangan tak tembak..aku kalau tak sebab nak exam ujung bulan 7 ni, aku pon nak ikut menembak...kepala tgh stress serabut nak study ni mmg sedap menembak, kasi release tension..no pain, no gain...

    ReplyDelete
  2. century ride target aku 2010.klu achieve,aku bleh senyum sendiri dan puas sendiri...lagipun event utk roadies kurang sgt klu nak dibandingkan dgn MTB...

    ReplyDelete