Wednesday, April 8, 2009

CW test

Alhamdulillah dah habis ujian cw utk 2009.herm....result...belum official lagi...tunggu jelah surat yang official nanti....ringan kepala siut,habis dah azab selama sebulan 2 minggu....tuhan je yang maha mengetahui....Kat sini belah atas

Malam sebelum exam dah try dengan gtr....banyak jugak yang lompong...tapi dah nekad,belasah jerk....pagi tadi,aku,vol dengan gtr mobile sekali ke cyber jaya,tak sarapan pun...gtr sampai dulu,pas tuh baru vol sampai...ingatkan nak sarapan dulu,rupanya vol terus jer cabut....singgah kat caltex elite highway isi minyak,sarapan pagi dengan roti gardinier jer...air soya setin sorang...pukul 9.20 kami sampai kat skmm.

Dah nampak muka pakyop dgn amrie dah terpacak kat parking area.awai depa sampai.....alhamdulillah amrie sampai jugak,aku ingat amrie tak sampai sebab bos tak bg cuti...sampai jugak rakan sekelas aku....seronok aku...pergh ...jantung dah mula berdegup2...siut betul....terngiang cikgu aku cakap....anggap hobi jerk...so tak pressure sgt lah...

Sampai kat lobby aku cari cikgu no 2 aku...si aimil...rupanya dia kat cafe...lepak dgn amrie,pakyop dgn rakan dari utara...pergh lagi tercabar....cool beb...belasah jerk....aku dah berpeluh sebenarnya....terasa tekanan datang...argh...lulus tak lulus belakang kira....

Jam 9.55 petugas skmm dah mula panggil...lagi la berderau....sorang2 masuk....sampai penuh...ada jugak kengkawan yang tak dapat dtg...yang aku qsl,ATR dari penang,pas tu sugeng member dr kuala selangor aku rasa....

Mulalah sessi penghantaran...tapi dia org buat ujian bunyi dahulu...aku dengar bunyi tajam semacam....aduh sakit telinga beb...memang tak bleh nak terima dek anak telinga aku...nasib baik petugas dari ATM bg peluang sekiranya utk membetulkan bunyi yg tak sesuai sampai puas hati kita mendengar....3 kali gak komplen bunyi tajam...tapi akhirnya aku rasa ok kut....so aku belasah je lah...ader rezeki lulus....

Lepas huruf...dia hantar angka...pergh...lagi ngancam...memang ngancam...panjang siut angka2 nie....aku telan jugak....dapatcopy semua...nak kata hundred percent tu tak der lah....tapi boleh la kalau nak guess sikit....ingat pesan cikgu lan...masa rx ,tulis jer sumer huruf,jgn duk nak ngeja lagii...cocentrate kat rx...dah habis rx baru cuba guessing words....

Kuar bilik rx....tunggu lebih kurang 1 jam lebih baru result kuar...mula2 aku melepak dgn mazru,hisap rokok...depa duk hingak kata result dah kuar....nama aku lulus ujian rx...macam tak caya pun ader...tenguk dengan mata sendiri baru percaya....10 org lepas ujian rx...calon semua ada 35...3 org tak hadir....alhamdulillah....

Tx plak...pergh...masa tuh pulak key yg aku pinjam dari pak mahdy bunyi tak sedap...walhal vol dah tukar bateri tuh....aku panggil aimil,utk dengar bunyi aku tx...aimil kata mula2 aku laju,pas tuh jadi slow...rythm tak sekata...dia kata,kalau nak slow,hantar slow...kalau nak tx laju,kena maintain laju....so aku decide utk maintain slow....baru bro....tangan wa cepat lenguh...

So result unofficial lagik...tunggu jer sebulan lagik....hehehehe...habis cw,aku amrie gtr dgn vol pegi alamanda...layan movie fast and furios 4...aku dah tenguk movie nie dgn sakse dan wolve...tapi nak layan sekali lagik....masuk panggung pukul 3.30ptg....masa kat dalam panggung baru rasa penat dtg...siut...penat giler...kaki tangan,lutut sumer letih...dua tiga kali kuar panggung basuh muka....

Selesai movie,terus kita org balik...

Oklah...nak citer pengalaman aku belajar cw,result pun tak kuar lagik,nanti kalau official result kuar,aku ceritakan teknik pembelajaran aku selama sebulan 2 minggu macam mana aku blaja cw nie....itupun atas nasihat dan tunjuk ajar dari sifu aku...AGC dgn AUR....AUR byk bg semangat dan kadangkala pressure aku...dia nak tahu perfomance macam mana...kadang kalau org asyik tanya kita akan usaha lebih...AGC more kepada teknik dan cara pembelajaran yg betulllmemang terbukti teknik AGC adalah teknik yg terbaik...tapi...............................ianya bergantung kepada individu,komitmen dan juga kesungguhan....

Ok pada rakan yg tak lepas ujian rx...cuba lagi...result aku pun belum official lagik....jgn pulak korang gatai2 sendiri nak tukar callsign aku....aku masih yg sama...ingat masih yg sama....masih lagi pegang prinsip,ilmu yg ada pada diri kita adalah umpama setitik dari selautan kalau nak dibandingkan dengan ilmu ALLAh...

Kalau kita rasa kita lemah,ada lagi yg lebih lemah dari kita...
Kalau kita rasa kita hebat,ada lagi yang lebih hebat dari kita...
Kalau kita rasa kita kaya,ada lagi yang amat kaya dari kita...
Kalau kita rasa kita miskin,susah dan sebagainya,ada lagi insan yang lebih malang dari kita...
So dimana kita??????
Kita sebenarnya hanya hamba kkepada yang ESA....
Moga dijauhkan dari sifat riak takkabbur dan sombong....

Akhir sekali jutaan terima kasih buat insan2 berikut yg sudi berkongsi kepayahan,komitmen dan sebagainya....jasa anda semua terpahat dalam sanubari....

1st SIFU:9M2AGC
2nd SIFU:9M2AUR
Rakan sekelas:
9w2RIE
9w2GTR
9w2MZR
9w2BCT
9w2FRD
9w2VOL

2 comments:

  1. Tahniah rakanku melangkah setapak lagi ke hadapan, amat dibanggakan rakan seperjuangan. Sayang tidak dapat bersama duduk didewan peperiksaan mengharungi ujian bersama-sama. Lulus atau tidak bukan ukuran, tepuk dada tanya selera. Belanja makan jangan lupa ajak. hhehee....73 bro

    ReplyDelete
  2. sorry lambat reply...thanks to admin V17...kalau aku buat makan2 nanti aku panggil...

    ReplyDelete