Tuesday, April 28, 2009

AL ‘ILMU YU’TA ‘ALAIHI WALAM YA’TI!

Argh siutnya......aku baru dapat ungkapan kat atas tuh...tensionnya aku....mendalam betul maksudnya.....tapi apa nak nak buat,terlajak perahu boleh undur beb,terlajak kata,lu sendiri pikir dan tanggung ler.....hampieh..kena paham betul2 sebenarnya konsep ilmu...sebenarnya aku setuju,kalau nak belajar,anak murid yang cari cikgu/guru,bukan guru yang memandai2...
AL ‘ILMU YU’TA ‘ALAIHI WALAM YA’TI! ....ilmu itu didatangi bukan mendatangi...mula2 aku pun tak paham jugak tapi bila,aku duduk seketika dan difikirkan...betullah maksud nie...dan ini jugak yang aku amalkan masa aku nak ambik cw hari tuh....aku sendirik yang carik AGC,bukannya AGC yang mencari aku...
Tapi sekarang nie,dah tersilap langkah sebenarnya,aku pulak yang gatal2 nak berkongsi pandangan atau maklumat,sepatutnya yang nak belajar itu yang mencari gurunya sendiri....argh....tensionnya....bengangnyer....inilah...kesilapan yg aku sendiri mengakuinya,nampak cantik diluar....tapi busuk didalam...memang niat nak berkongsi maklumat dengan rakan2 lain...tapi tak sepatutnya macam tuh...bukannya byk sgt pun ilmu.....argh...bengang giler aku dengan diri aku sendiri hari nie...
Ya Allah ya tuhanku.sesungguhnya hamba mu ini redha dengan apa jua yang telah ditakdirkan...


No comments:

Post a Comment