Tuesday, December 30, 2008

Tahun 1430 Hijriyah

Nak berlumba...Tapi tak cerdik..
Bengang....marah...sumer ader...ingatkan sambut tahun baru,boleh melepak tenang2 dgn anak2 kat umah,rupanya tak.Pepagi lagi dah dapat telepon dari ayong.Adik accident.Kat sini belah atas

pagi tahun baru hujan renyai2..ingatkan bulih ler bangun lewat sikit.tapi tidak...pukul 8.30 pagi dah dikejutkan dengan deringan talipon dari ayong.Adik aku accident.adus....pagi nie....tidur lagi syok...ayong dgn yang dua2 dah berderai air mata...aku boleh tahan lagik...blum tahu lagi keadaan macam mana,nak nangis buat aper.....rasanya petang ahad adik baru tepon aku...masa dia tepon pun,duk teresak2 cakap dgn aku...aku pun tak tau dier sedih pasal aper....agaknya rindu sebab aku lama tak balik kg...rasa baru jer cakap dgn adik.tup tup dapat tau dier accident...ish,susah hati gak biler mengenangkan adik bogsu aku nie.


dah ler budget ngam2 nie...takper...hal penting kena balik jugak ler....siap lebih kurang pukul 9.30 aku kuar umah...bawak along dgn angah jerk...adik wardah tinggal dgn bibk kat umah...masuk tol setia alam aku kuat tol tapah...pukul 10.40 aku dah sampai tapah...otw nak ke tapah...xyl senyap jerk dalam kete...henjut nebuchadazzer sampai 180...itupun sebab cut off...minimum,150...selalunya kalau aku henjut lelaju,xyl aku mesti merapek dalam kete..kali nie dier senyap jerk...sepanjang jalan,tak sembang apa pun...

sampai hospital nampak adik aku dgn topang kat tengkuk.....boleh jalan lagi ler...dua bijik kete accident...6 orang sumernya...seorang tuh kritikal,kena hantar hspital ipoh...tengkorak retak...mak budak tuh pulak ader sakit jantung,tak pasal2 kena tahan wad...biler aku tenguk kete tuh,aku dapat rasa yang depa nie beracing...memang hancus kete tuh...accord sv4 dgn ford sampan(b8),memang kete sedap...masalahnya....kete depan sumer tak der lesen...budak sangat pun...baru tingkatan 3....hish depa nie....kan menyusahkan mak bapak...kalau betul nak beracing...study betul2...kena tau keadaan kete dan jalan...kadang depa nie akal pendek...tak pikir langsung,main redah jerk...

dalm pukul 2.30 aku balik...esok nak keje beb...dapat pulak sms dari rakan,OTM DLV meninggal...ish..teringin nak pegi ziarah,tapi tu lah..jauh jugak nak ke jengka...nak balik kl,pas tuh patah balik ke jengka..bukan sikit punya dekat tuh...lastly kita org decide tak dapat nak pegi...cukup sekadar bersedekah dari jauh.sepanjang perjalanan,aku ikut jalan lama jerk...dari bidor...tg malim...kalumpang...serendah rawang...sg buloh...puncak alam setia alam...kat pukul 6 baru sampei...kat sini sambungannya

No comments:

Post a Comment