Tuesday, December 2, 2008

Taiping Trip

Memang dah rancang lama nak ke taiping nie...kita orang rancang sejak dari kenduri umah JIZ lagi...alhamdulillah berjaya jugak kami ke taiping...bukan setakat ke taiping malah terus ke Penang lagik...hampieh betul rakan yg sorang lagi nie,pasai dier ler..tak pasai2 kami ke penang..pastuh,tak pasai2 jugak kami terserempak dengan beruk mak yeh sekor nie...tapi tak per...sebab permintaan kawan2 kami teruskan jugak trip kami sampai ke taiping Kat sini belah atas

sebenarnyer trip kali nie,kami dah rancang nak pegi berempat,JIZ,GTR,VOL dan aku...tapi sebab VOL ader program hari ahad dgn xyl dier,terpaksa dibatalkan hasrat dier utk bersama kami...tapi aku tau VOL memang menyesal punyer...petang sabtu,aku dah layan drift dgn afif...malam nie plak aku terpaksa tinggalkan afif,untuk ke taiping...xyl pun tak kisah..tapi kena sampai umah hari isnin sebelum pukul 7.30 pagi...kena hantar dier pegi kerja,sebab bateri kancil nya dah kong.Pukul 11.50 aku sampai kat puncak alam,lambat bukan sebab aku,tapi sebab oku motorsport sorang nie...tapi tak per,kami punyer journey pun bukannya nak rushing kemana pun...si OKU sorang nie,sibuk pergi shopping barang sekolah katanya.kalau tak dah lama aku sampai puncak alam culik dia org.Lepas culik OKU,pegi plak culik JIZ,lama gak tunggu luar umah,maklumler nak jalan jauh...mungkin bagi peluang kat xyl kut...wakakakakaka....


jam masih awal lagi...baru pukul 12.30...nak ke taiping bukan jauh sgt...3 jam jerk..karang kalau bertolak awai...mencangak2 pulak...so decide ke batu ladung...masa sampai ader ler 4/5 rakan tengah duk minum2......racun BDZ ajak sekali ke taiping...poket????alah naik jerk....ader dua tokey besar dalam kete aku...(korang pilih sendri)...takkan kebulur insyaALLAH....duit tol duit minyak...ader ler rezeki nyer...kengkawan....biasa beb....mana yang bolih kita kongsi,kita kongsi ler.akhirnya BDZ termakan racun...hehehehehe...dier balik umah mandi manda..pastuh kami pi umah ambik dier....jadi kete aku penuh...4 orang...ok...no hal lagi...tapi kesian yang kat belakang..maklum ler ekjos kete aku bising sikit...Pit stop pertama,singgah kat petronas damansara arah utara...isi minyak lebih kurang,beli rokok...terus jalan...

aku tak ingat pukul berapa...tapi seingat aku,kami sampai tapah pukul 4.30 pagi...sembang sampai pukul 6 pagi,DMG sampai...mula2 kata nak konvoi sekali...tapi hampieh...aper dier punyer projek umah JEK aku tak tau...lantak dier...sampai taiping,pukul 7.15 pagi,masa berjalan ader insiden yg tak bleh dicoretkan kat sini...nanti ader org kecik hati...road bulley..kuar tol changkat jering,DMG panggil rakan sekapal kat tepeng...AGC menyahut...alhamdulillah..dah jodoh...terus ke umah AGC...terkejut AGC...nasib baik pengantin tak kuar pakai kain batik...Minum pagi ngan AGC terus ke umah DMG...ingatkan bulih lena...tapi bersembang bagai nak giler...sumer topik ader..tapi yg pastinya topik kaum adam jer lah...topik kaum hawa..itu cerita tambah2 jerk...DMG pasang racun roundup ajak beREHAT kat nun sana...ish...jenuh jugak aku tepis...wakakakaka...giler..kena tidur sofa dua minggu nanti..member2 syok berpeluk dgn bantai..aku pulak berjuang atas sofa...tak mau aku....

Dalam masa yg sama DMG plan utk berkonvoi sama dgn pengantin...pukul 11.30 pagi..ader 7/8 bijik kete dah siap tunggu kat kat masjid asam kumbang,nak konvoi umah AGC...Pakai suit kuning pengantin hari nie...segak macam tok maharajalela...pahlawan negeri perak....pukul 12.45 sampai umah pengantin,perut aku tak bulih tahan..amik pinggan aku terus makan..dah tak heran rakan2 dah...karang aku kena gastrik,aku jugak yang menganggung..baik aku isi perut aku dulu..kengkawan karang aku bersalam...pergh..bulih tahan lauk dier...gulai daging kawah,sayur tempe gorreng,ayam masak merah,daging masak kicap,dan ayar merah....nak menambah segan plak,sebab ader org tukang ceduk,kalau takder memang aku tambah lagi sepinggan punyer...selesai makan,baru aku cari rakan2 radio....pergh ramai siut...aku rasa dekat 40 stesen ader...bukan aku kenal semua...ader dua tiga orang jerk....yang aku kenai...ZAC...sebab dah dua kali jumpa...yg lain...tau nama jerk...tapi alhamdulillah,kami buat kenai2...dan semua ramah2 belaka..memang ok depa nie...hari nie jugak terpalit sejarah antara rakan2 ham..mana yang jauh kami rapatkan..mana yang dulu kawan...sekarang dah bergelar teman dan sahabat...hehehehe..misi penuh bermakna...

selesai umah AGC,DMG ajak ke penang...pergh...sret....sret...sret,bunyi tayar belakang kete aku...mana taknya naik berlima..arhg...hentam jerlah..tayar belakang tuh memang dah tunggu masa nak tukar...ader masa nanti...aku tukar ler......sampai penang,masuk tempat yg bersangkut dgn kerja aku rupanya...hampieh punye DMG...dier tak habaq aku awai2...kalau dier habaq aku awai2..memang aku tak mo pi punya...terserempak dgn beruk mak yieh kat kawasan nie ler....wakakakaka...memang tak patut dipanggil beruk sedangkan manusia dipanggil haiwan,tapi nak dibayangkan bertapa hodoh nya sifat manusia,kalau mempunyai perlakuan yg lebih buruk dari haiwan...wakakakaka...biar humble,biar merendah diri,tak rugi aku rasa...itu pendapat aku...sepandai mana pun kita,ader lagi yang lebih pandai dari kita...sekaya mana pun kita,ader lagi yang lebih kaya dari kita...semiskin mana pun kita,ader lagi yang lebih miskin dari kita,sebodoh mana pun kita...pasti ader yang lebih bodoh dari kita...jadi aku rasa tak perlu menyombong dan bermegah diri,apa yg dikecapi oleh diri adalah pinjaman sementara,bila2 boleh ditarik semula oleh yang maha esa.

macam2 aktiviti kat penang nie...memang tak larat nak aku coretkan semuanya...tapi yang paling best biler kami makan malam di kuala sepetang...layan mee udang...memang sedap woit..kalau ader rezeki memang nak bawak family plak dtg lagi...siap berambah lagi....lepas layan mee udang layang bihun goreng plak...pergh...perut memang lapo...kena plak dgn cili jeruk...memang kena siut...memang sedap...aku rasa..dalam pukul 9.45 aku,JIZ,GTR,BDZ berpisah sementara dgn DMG.DMG pancing ajak pi umah dier..tapi aku tau,dier nak pukat kami lagi...sebab keowtiow dolly kami belum layan lagi...argh...lain kali ajer...ader rezeki,kami datang lagi,dgn misi kami....

dalam perjalanan,semua pakat duk lena....nasib baik nebuchaddazzer aku tak meragam...dari simpang pulai ke tg malim aku henjut 160-18o...maklum ler depa sumer tidur....tak per,trip kali nie aku jadi transpoter,biar aku yg settle,trip lain kali...aku plak yg nak menempek....alhamdulillah aku sampai umah pukul 2 pagi...sebelum pukul 7.30 pagi...jadi tak payah tidut atas sofa 2 minggu....hehehehehe...masih lagi bulih berbaju kelawar....wakakakakakaka...Gambar tak dak kat aku...sumer pakai kamera GTR..kalau dier malas upload...lambat lagi la nak tenguk...aku ader gambar mee udang jerk....kat sini sambungannya

No comments:

Post a Comment