Friday, January 2, 2009

Tahun 2009-celebration

Pergh...sambutan tahun baru kali nie memang champion aku rasa....seronok,penat,marah letih...semua ader....tapi biler pikirkan balik....itulah memori namanya.Memori yang tak mungkin dapat dipadamkan.memori nie boleh padam kalau nyawa dah bercerai dari badan.kalau komputer,nak hilangkan memori,format jerk..habis citer...Kat sini belah atas
Selasa
Hari selasa malam,sedap2 jerk aku melepak kat umah,GTR tepon dalam pukul 9 malam.Katanya MDY ngajak pegi meeting kat cowboy kelana jaya.Malas sebenarnya nak pegi meeting persatuan nie...bukan aper,ader sekali tuh,GTR ajak pegi,aku pegi la,tapi aku dengar dan amati....at the end,decission apa pun tak bleh buat...duk hu ha sana sini,gelembong atas bawah.Tapi ader gak yg betul2 commit.(maap klu terasa).Tetiba,Tak pasal2 MDY tunjuk aku(terkena dah aku)...bila dah MDY tunjuk payah nak tolak...macam bapak suruh anak..kalau dah abbi suruh anak2 buat,kena ler kita buat.Tapi ader dua jenis arahan jugak...kalau abbi duk he' he' he' suruh buat,aku rasa,baik anak2 pegi main police century,lagi baguih.he' he' he' gelak abbi.abbi memang kena tegas dan decission maker pendapat aku.
Rabu pagi
Ku turutkan kehendak abbi buat tanggungjawab aku.InsyAllah akan diuruskan tanggungjawab dengan sebaik mungkin.Malam tahun baru ader program astra tengah kat bagan lalang....nak buat eyeball kat situ..hem..dah tau apa kerja kena buat.aku balik umah...pepagi lagi kuar beli barang aper yang patut.settle semua kerja dalam pukul 11 pagi.
Rabu petang
pakat ngan GTR nak pegi sekali.aku tunggu kat hentian subang jaya elite..tengah sedap qso kat v20,GTI plak mencelah...so gtr patah balik ke shah alam amik GTI....OTW kat pekan sepang tak salah aku,ader rakan tepon,kata arang tak beli...nie pun PUNCA jugak...masa meeting aku dah tanya saper beli arang...sesedap oren dan dengan kondifen bercakap,"tak pa,sampai kat sana kita beli"...GTR dah angin,aku memang angin kalabu malami nie,memang aku menyampah kalau org cakap lebih,nasib baik ader GTI,dia jugak yg tolong cool down....hehehehehe...Sampai kat bagan lalang sesat 2 kali...tak jumpa tempat rakan2 berkumpul...salah kami jugak,tak monitor V44.tapi yg nak geramnya bukan apa,malam meeting ader hamba Allah tuh beria2 kat nak pasang sign board..siap mintak 10 arrow kanan,10 arrow kiri,satu arrow menegak...bila sampai kat situ haram sebijik arrow pun aku tak nampak...makruhjadah betui...memang gelembong lebih....tau dah perangai kengkawan..tobat aku...
Angkat barang2 lebih kurang.GTI duk tolong aku peridup api...alhamdulillah,settle satu mende.siap bakar semua benda.pukui 11.30 malam aku cabut...berapa stesen yg datang aku tak sempat nak monitor.aktiviti yg depa buat pun,aku tenguk lebih kurang jerk.baik aku siapkan keje aku,tolong isikan perut anak rakan2 yang lapar.Lagi baguih.Balik dengan GTI dan GTR kami sambut tahun baru atas highway elite.tenguk bunga api pun dari atas highway jer....
Khamis pagi
pukui 9.45 masuk sms kat tepon aku.AWI ajak pi mandi kat pongsun.KTT dengan DKN pun joint sekali.tapi pi sendiri2 ler.Takder nak konvoi2 dah...janji sampai tempat yg nak dituju.xyl aku keje hari nie...nampaknya terpaksa ler bawak angah dgn along..kalau bawak along sorang karang ngamuk berguling2 si angah...aku siapkan susu untuk angah,masuk nasi sejuk dgn kari malam semalam dalam tupperware.jadi lah,karang byk makanan kat sana.tepon KTT pakat tunggu kat RnR kinrara.
Khamis petang
sampai sana anak2 dah tak sabor nak mandi.mana taknya,duk nampak air sungai depan mata....aku tinggalkan DKN,KTT dgn awi utk siapkan tempat makan.sib baik KTT bawak adik angkat dier,leh jugak tinggalkan angah kat dier utk tolong tenguk anak aku...sekali lagi tolong kengkawan peridup api...peridup api...mana yang goreng ayam,menggoreng lah depa...udang,kerang ngan ikan pelaling.ayaq asam belacan mak DKN yang buat...pergh...memang menjilat siku...meleleh air hidung dibuatnya.
selesai makan kami berendam...aku buat empang sikit utk anak2 kami mandi..jadi tak la bahaya sgt...sempat gak melayan anak2 kami semua mandi...memang aku suka layan depa nie...hehehehe...budak memang tak dak masalah dalam kepala depa....pukui 3.00 semua dah naik atas....aku persiapkan anak aku...biasa dah buat macam nie...nak kata bapak mithali tuh tak jugak,tapi bila dah xyl kerja,mana yang kita patut buat,kita buat lah..kalau xyl takdak...aku pun culas gak...sampai umah pukul 4.30 ptg...aku belasa tidur sampai pukul 7.
Khamis malam.
terlupa bateri hp dah padam..bangun kul 7 terus charge hp...masuk plak sms gtr ajak pegi makan kat pantai jeram.JIZ pun joint sekalik....mula2 memang xyl malas nak pegi,aku pun tak larat jugak sebenarnya...tapi disebabkan siang tadi aku tak sempat makan kerang bakar sebab melayan anak2...aku ajak jugak xyl pegi jeram sebab nak layan kerang bakar.otw pegi,aku tepon nak order kerang bakar...kerang plak habis.aduhai kempunan nak makan kerang bakar.hem..layan seafood jer lah....naik santak perut aku...semua tangki spare kat dalam perut penuh tak hingat....kambing kat bagan lalang pun tak sempat nak hadam,masuk pulak seafood..pergh..memang sakit perut sebab kenyang namanya...selesai makan kita orang balik lebih kurang pukul 10 malam...lupa plak..kat jeram,jumpa rakan2 lama SCS...punyer ler panjang table depa booking,last2 yang dtg tak sampai 4 meja pun....sampai umah lebih kurang pukul 10.40 malam....kat sini sambungannya

No comments:

Post a Comment