Friday, January 16, 2009

Nebuchadnazzer-kasut jepun

















Terima kasih utk semua kengkawan,tak kisah sama ada yg jauh dan dekat yg telah memberi tunjuk ajar secara langsung atau tidak;
Antara mereka yang terlibat:
1.Mr 5zal
2.MrWolverine
3.Mr VerNoZ
4.Mr Boss Rock JGC
5Mr Ballack
6.Mr One Bob Marley
Tanpa depa nie rasanya memang aku tak der knowledge langsung nak buat mender nie...Kat sini belah atas

Semua nya bermula apabile menyertai event JJJ(jom Jelajah Johor) pada bulan 5,2008 tak salah aku.Itupun atas jemputan 5zal.aku numpang kete dier jerk...sepanjang event memang aku salute spring kat kete2 budak soutnern nie...memang ganaz giler...bulih dikatakan 90% members southern pakai rim 18...pastuh ader offset plak...pergh...memang ngancam beb...

sampai kat kaki gunung ledang,lepas dinner,aku belek habis kete depa...tenguk cammana depa buat...setiap kete aku tenguk...pergh...memang meleleh air liur dibuatnya...aku pendamkan hasrat dalam hati,satu hari nebuchadnazzer akan dapat pakai rim macam nie...masa kat situ,paling aku berkenan dengan rim joyTT,work equip 5 spoke...memang rim tergarang sepanjang abad aku rasa...memang lawa...malam tu jugak si jgc tenguk jer perangai aku...hampieh punyer boss...tak kisah depa kutuk,tak kisah depa bakar,aku memang minat...

So bermula pengkajian aku...kena tenguk cause and effent...bukan jenis aku main hentam kromo jerk...org buat...aku pun nak buat....byk yg kena consider...so keluarlah soalan2 bodoh dari aku pasal buat projek 5 lubang nie...dari semudah-mudah soalan hingga ke soalan2 yg tak logik...wakakakaka...walaupun dikutuk dan dibakar serta ditambah racun roundup....aku buat pekak jerk...rim 17 yg aku pakai dulu,macam2 gelaran ader...rim payung burger lah,rim budak tak cukup umurlah....aku telan jerk...peduli haper aku...nak buat pun kena ader modal...tapi sebelum ader modal...cita2,niat,angan dan harapan kena pasang dulu.

Tarikh 15hb januari bermulalah projek aku...kalau tak,nak buat bulan 12/2008,tapi rezeki tak der masa tuh,aku simpankan hasrat dalam hati.rim work VsII nie aku ushar lama dah...masa bulan november lagik...alhamdulillah ader jodoh aku dgn rim tuh....sib baik org tak ambik...rim 18",lebar depan 8.5",lebar belakang 9.5",offset plak +45.ramai aku tanya...budak southern,husin taya kita dan ramai lagi ler...semua tak berani bagi jawapan...yer la takut sagat dgn body.last sekali husin kata lepas rim tuh...cuma kena letak spacer sikit.

Noz pulak ajar kena buat bumper dan body sikit..bukan aper...biler letak loading takut nyagat ...thanks bro...really appreciate that...memang kengkawan marah biler buat projek tak bg tau...tapi,memang jenis aku macam nie...malas nak nyusahkan kengkawan...kecuali my brothers GTR(bang ngah).sebelum tuh dah tanya pendapat VOL(bang Long),dier kata klu ko dah minat,redah jerk...but any risiko sendiri tanggung ler...aku tunggu dari pukul 10 pagi,sampai pukul 6.30 ptg baru siap...lapan jam beb aku tunggu...memang jenis aku...kalau buat kete aku sanggup tunggu...aku nak tenguk dgn mata aku sendiri...malas ler nak tinggal2 kete nie...bukan tak percaya..tapi aku nak puas hati.
jadi bermulalah episod nebuchadnazzer dengan kasut jepun yg besar sikit...walaupun tak dapat nak pakai rim work equip,yg aku anggap rim tergarang sepanjang abad,dapat pakai rim work VsII nie pun dah ok...janji kasut jepun.dah tak pakai kasut taiwan...paling kelakar,sampai jer umah semalam...angah meluru kuar...terus dier pegang rim aku...dengan pelat dier bercakap...angah cakap..."idi ader yim bayu...yawo...beyor....(didi ader rim baru,lawa,besar) wakakakakakakakkat.anak aku yang 2 tahun 3 bulan pun nampak teruja kat kasut jepun...Ya Allah jauhkan hambamu dengan sifat,riak,takabbur dan sombong.

2 comments: