Tuesday, January 13, 2009

Pegola umah runtuh

Adus...baru jer niat nak pakai kasut besar,pegola kat umah runtuh...ingatkan projek kasut nak buat tengah bulan 12,tapi apakan daya,hajat tak kesampaian.Tetiba plak balik dari kelas jumaat lepas,pegola kat depan umah plak runtuh...apa punya rezeki la yang nak dtg nie...tapi tak per,dah cakap dgn xyl,aku nak lepaskan hajat aku dari tahun lepas yg masih tak kesampaian.

sebenarnya,nak kata pegola pun bukan jugak...aku buat simple sgt...cost pun tak sampai rm1500.itupun mintak hussin(maintenance setia alam) yg tolong buatkan.masa tuh duit ader ckit2 jerk...tapi tak salahkan org yg buat jugak....dengan budget ciput yg ader,itulah kualiti yg aku dapat...herm...nak murah sgt,sendirik mau ingat.memang setanding ler dengan harga yg aku dapat,rasanya baru 2 tahun setengah kut,aku buat pegola tuh...minggu lepas dah runtuh...


Masa hussin buat tuh pun,kayu yang digunakan bukan jenis yg kualiti sgt...kayu tak berapa masak...aku dah boleh agak jangka hayat ketahanan pegola tuh...tapi org kata,budget ader byk tuh..jalan jer laa...masa pasang aku tenguk pegola tuh punya kecerunan tak cukup cerun,menyebabkan air bertakung kat kawasan tengah pegola tuh..biler air bertakung,jadi melandut ler kawasan ditengah sebab,tiada penahan kayu dikawasan tenagh...lama kelamaan air mula tiris dari skylight yg aku guna...

petang semalam,semalam,sambil bermotor dgn xyl,angah dan adah,aku cuba cari design yg aku rasa cantik...kalau nak letak awning,takut bising plak biler hujan...nak letak skylight panas pulak,macam yang lepas2...so masa tengah sibuk meronda2 kat kawasan umah aku,ternampak sebijik umah tengah tutup kawasan dikawasan yg sama...cantik jugak aku tenguk...ditutup dengan atap genting....selidik lebih kurang,aku tanya costing rm3500,siap simen kat kawasan sebelah bawah..dan buat wiring utk kipas...kira oklah tuh...barang pun tengah mahal jugak sekarang nie...

adus...mana nak gagau duit nie....kasut taiwan tak tukar2 lagik...lama sgt dah teringin nak pakai kasut besar dari jepun...siut betul ler...tak per...harap2 dapat rezeki lebih tahun nie...insyaALLAH,org kata hendak seribu daya,tak hendak seribu dalih...memang betul kata pepetah...alah membeli,menang memakai...sekarang dah jadi lain plak...ALAH MEMBELI,KALAH MEMAKAI...kalau aku tau ler dier tahan 2 tahun ++ jerk..aku simpan lagi duit buat yg kuality...sekarang,tenguk aper jadi....???kan buat dua kali keje....hampies...

No comments:

Post a Comment