Tuesday, August 9, 2011

Siri Ramadhan 3

aku pernah upload cerita sahabat aku pada 2 tahun lepas.

http://9m2jen.blogspot.com/2009/09/kisah-benar.html

Minggu lepas aku balik kg.Sabtu berbuka di Sauk,hari ahad kami berbuka ditapah.Selesai berbuka aku ke surau berterawikh bersama ahli Qariah...

Selesai berterawikh 8,aku keluar dari surau bersama ayah&adik.Dipintu surau aku bertemu ayah sahabat yg ku ceritakan satu ketika dulu...

Bergenang airmata ayah sahabatku bila bercerita kehidupan rumahtangga anaknya yg sekian lama terbina telah musnah.Betapa sahabatku sanggup bersabar mempertahankan rumahtanngga yg terbina hampir sekian lama.Namun ini semua ketentuan Maha Esa.Pasti ada suatu hikmah yg berlaku..

Sebak bila ayah sahabatku,berkata "Depa tak takut mati epoi"...aku terdiam terkedu tak mampu berkata2.Seorang ibu snggup melihat kemusnahan rumahtangga anaknya sendiri.

Biarlah.aku mendoakan sahabatku tabah menghadapi dugaan allah dibulan Ramadhan ini.Allah maha mengetahui segalanya.

Ingatlah..setiap yg bernyawa pasti mati,dan setiap yg mati itu akan dihisab dgn apa yg dilakukan.Semoga kita semua dilindungi Allah dan mendapat balasan kebaikan dgn apa yg kita lakukan...

No comments:

Post a Comment