Monday, January 31, 2011

Putus

2 minggu tak kayuh.Sabtu joint dgn budak junior selangor..itupun sampai puncak alam,aku masuk saujana.buat loop dapat la 40 km.Lagipun kena hantar along afif training berenang.

Ahad dah ckp kat wife,aku kena cari distance.Klu tidak mmg teruk nanti.Tak dpt sms dr sesiapa pun utk kayuh.Yg ada cuma Rider Tuah yg nak kayuh ke tg karang... Herm ikut ajelah... Janji ada mileage.

6 org rider...starting gearing 39/16.penat jugak,maintain speed 34-36km/h... Sampai Kuala selangor aku rasa mcm dah nak patah balik,tapi abg Tuah suruh ikut jugak ke tg karang.jarak dr kuala slngor ke tg karanglebih kurang 16km...1km nak sampai tg karangdiaorg bantai drafting blkg motor,rasanya cecah 40km/h... Ya allah rasa nak pecah dada aku...

Berhenti dlm 30 minit pas2 jln balik... Terus speed 30km/h... Aku putus masa panjat jambatan kuala selangor...yg paling tension,sepanjang 4 traffic light dlm kuala selangor takde satu pun lampumerah...klu ada satu,sempat jugak aku kejar...so bermulalah aku kayuh seorang diri dlm hujan dari kuala selangor sampai setia alam.

Mileage dpt 115km...averagespeed 31...pecah dada aku...abg tuah & the gang dpt average 34km/h...actually abg tuah nie dulu rider malaysia,captain lagi..umur dah 46thn,tapi bleh maintain lg...

Hehehe 1st time aku putus utk kayuhan training.Klu kayuhan dgn team XL,MPB atau dgn juniors slngor,jarang sgt aku putus..bagus jugak,tak la rasa syok sendiri..byk lg kena kurang & tambah..kurangkan berat badan tapi power & strength training kena tambah...mmg dlm team yg slalu joint,selalu ok.Tapi bila kayuh dgn org lain,ada lagi yg ok..so,dpt tahu per4mance ditahap mana...

Penat,Letih & Lesu itu dah mmg biasa....

No comments:

Post a Comment