Tuesday, January 4, 2011

2011

Selamat tahun baru...masih lagi belum terlambat utk kita mengucapkannya...moga 2011 menjanjikan kejayaan fan kebahagiaan utk kita semua.

Kesihatan
Basikal aku injured masa krismas yg lalu.So aku tak bleh duk diam,berehat dari berkayuh,tapi masuk pulak ke running course.Kesihatan kena jaga.Takde basikal bukanlah penghalang utkbaku terus bersenam,cuma berlari nie,risiko kecederaan lutut agak tinggi berbanding sukan berbasikal.Pembukaan tahun 2011 mengejutkan kita dgn katian mengejut Faizal Yusof pelakon drama.Antara drama lakonan dia yg aku minat Adamaya....Baru 33 tahun,kena serangan jantung.So pada semua,jaga kesihatan dan kenalilah jantung anda.Sentiasa jalankan pemeriksaan kesihatan utk diri.

Pendidikan
Along afif maauk darjah 1,angah Dzikri mula le tadika diusia 5 tahun.Aku tak berapa risau dgn along afif,lerna dia nie survivor sikit.Angaj Dzikri yg buat aku berdebar.Anak no2 nie tak sempat manja dgn aku dan isteri...umur dia setahun 2 bulan dah dapat adik lagi sorang...so,kemanjaan angah berkurang kerna adiknya wardah.ketika itu juga aku berada dalam zaman gelap,hehehehe...mujur isteri paham dan byk bersabar dgn perangai aku.Jadi aku tak salahkan angah jika dia tak rapat dgn aku beebanding along afif.

Sosial & Hiburan
Aku dah byk kurang.Byk habiskan masa kat umah bermula 2010 lagi,so tak jadi masalah.Klu adapun hanyalah aktiviti berbasikal.keluar mlm melepak dgn kawan sampai 2/3 pagi pun dah jarang sangat.InsyaAllah tahun nie nak bawak anak bercuti ke sabah...bg dia org merasa laaa..itupun jika dimurahkan rezeki dibeeikan nikmat sihat tubuh badan.

Hobi
masih dgn berbasikal,cuma skrg nie,berhenti buat sementara nak tumpukan pada larian sementara basikal sembuh dari kecederaan.Hobi amateur tak tau sama ada nak diteruskan ataupun duk dendiam jer...masing2 ada kelebihannya...cuma bersukan nie buat aku rasa lebih cergas dan dapat mengawal kandungan gula dalam darah aku...

Moga 2011 kami sekeluarga lebih ceria dan bererti...salam sayang dari kami sekeluarga....

Salam 2011
9M2JEN

No comments:

Post a Comment