Thursday, September 23, 2010

Epilog Syurga Cinta



aku suka tenguk cerita nie....jalan cerita pun best...tapi bukannya nak cerita apa,cuma aku tertarik dgn tudung yg cikgu siti syuhada pakai dalam cerita nie....

bini aku pernah mintak banyak kali utk pakai pesyen2 tudung yg macam nie,byk kali aku tepis...tudung yg jenis kain licin dan singkat dan masih menampakkan tubuh badan.dan sekarang pesyen tudung yg nampak bonjol sanggul mcm bonggol unta atau bonggol lembu dah makin popular....

nak kata aku alim tuh memang tak lah sgt...memang susah sebenornya...raya hari tuh bini aku beli seluar jeans yg agak ketat kat peha...aku suruh beli yg straight cut jer,tapi 3/4 kali dia tanya yg ketat tuh jugak...dalam keterpaksaan aku bagi le jugak..berat hati woo...dan syarat paling utama,tak bleh pakai,klu balik umah mak dia...

mak mentua aku,pernah sound aku,masa bini aku pakai seluar balik kg...dia tak bagi...sebagai suami aku patut tegur...tapi apa daya aku....sebab aku dah biasa sgt klu perempuan pakai seluar..nampak mcm kolot ler pulak..tapi dlm kolot itulah cantiknya agama itu...memahami sesuatu yg bukan didalam gapaian akal fikiran kita.

alhamdulillah isteri masih dapat maintain pakai tudung biasa jerk,tak terikut2 dgn pesyen tudung yg ada..tu belum cerita jubah,yg pakai kain licin tuh..nauzubillah...nak suruh pakai jilbab,memang susah gamaknya...memadailah...dan aku bersyukur sangat2,kerana dikurniakan isteri yang cukup sederhana....

**dpt idea masa jengah kat blog 9w2ury...thanks bro...
**perasan tak yg sister kristian pun pakai pesyen2 tudung mcm nie...

1 comment:

  1. Gitu lah suami melayan kerenah isteri... nak berkeras tak boleh selalu, sentiasa berlembut nanti dianggap layu...

    Apapun, terkejut berok tngok '9w2ury' tercatat dlm post oleh 9m2jen... heheh. thanks bro.

    ReplyDelete