Monday, March 23, 2009

Nebu-prepared for drag day pasir gudang

Argh....penat...mulanya hari sabtu aku takmo kuar....tapi lepas wolve nak buat ekzos kat ahseng bukit kuda,aku turutkan jugak...mulanya memang dah ckp ngan xyl,aku tak mo kuar....tapi sebab wolve tak tau tempat,so aku menyamar/membohong cari alasan..kofkofkof...Kat sini belah atas

Aku carik alasan nak kuar hantar handrill RAE,dia nak guna utk pasang rak kat kedai baru...hehehehe...dengan berseluarkan ,seluar batik yg aku beli kat norza batik Kuala trengganu,start kete aku terus cabut...hehehehehe...dengan baju yg tak senonoh aku terus pegi kedai RAE...sampai kat kedai,RAE tengah monitor org duk renovate kedai....selepas 15 minit AQS plak sampai...melepak kat asam pedas sampai pukul 12.15 tengahari.


wolve tunggu aku kat jalan petronas berkeley...terus aku bawak pegi kedai ahseng...biasalah,kedai aku buat kete,taklah grand sgt,kedai pun macam nak runtuh jerk...serius aku ckp,nasib baik aku tak bawak kamera...pakat dengan ahseng,wolve nak masuk piping ekzos 3 inci..pergh...giler besor siut..memang kena dgn enjin evo2 wolf...tanya harga ahseng mintak rm270,dari belakang nenas sampai kat mufler belakang....mula wolve ingat ahseng takde bend machine...silap argh..ahseng dah 20 tahun lebih niaga kat situ..siap ade sisik lagik wolve punyer piping...

setle wolve punyer piping aku terus ke sunway...ader budak eastern dyno kete...pastuh aku ngantar kete aku kat prodrag untuk tambah sikit lagi susuk kat kete aku...heheheITC....mana tau kalau kete bulih kuat...jumpa pulak dgn sorang rakan,hehehehehe entahlah..aku tak tau nak ckp,sama ada aku menyampah atau ok jerk,dgn mamat tuh...tapi pada aku,let by gone be by gone...tak baik menyampah kat org...nanti ader org lg menyampah kat kita...be humble...hehehehehe.

member eastern dyno dapat dalam 200++ hp....pergh boleh tahan...TT meter putih manual...aku expect sepatutnya tinggi dari tuh....tapi mungkin sebab ader problem yang tuan kete sendiri sepatutnya tahu.Siap pasang barang kat prodrag..ingatkan nak dyno Nebu kat milleneum,tapi kedai plak dah tutup...argh..hari rabu aku dyno...lagipun joshua tak der....pegi penang...tunggu joshua balik nanti...

malam plak aku cuba test utk launching kete...walaupun bukan aku yang joki nanti...tapi nak tenguk kemampuan nebu sampai mana...berbekalkan rim 18 yang ader kat nebu..aku try launching...nebu mula spin kat rpm 4000...makna kata,kalau masuk rim 17,nebu akan spin pada rpm yg lagi rendah...adus....memang berat rim 18 nie.....itupun rim jepun..kalau rim taiwan tak tau ler cam ner....pastuh aku mula sedar yg nebu akan mula retard,bila dah banyak kali main...makna kata nebu punyer combustion dah tak cantik kalau main lama sangat...pergh...aku test malam siut...kalau kat track tengahari,lagi ler panas...aku tak tau camner keadaan nebu nanti...

masih ader seminggu utk setlekan nebu...

1.Nak cari rim 16, 5 lug pcd 114.3

2.Nak kena tunned balik

3.blood type sticker utk joki



No comments:

Post a Comment