Monday, March 16, 2009

Hujung minggu-FRISBEE





Sabtu pagi xyl keje...sepanjang pagi aku qso dgn VOL.....macam2 kami bualkan...tapi kebiasaannya kalau sembang dengan VOL,mesti sembang bab masak memasak.Biasalah...aku dan dia ada minat yang sama....masak + motorsport sikit.Tapi si VOL nie minat byk kat rally.Kat sini belah atas

lepas sembang dengan VOL,xyl aku sampai umah....kami melepak makan2 pastuh melayan hindustan kat TV 3...cerempet betul...cerita Krishh lakonan hitrik roshan lagik...dah berapa kali citer nie kuat kat tv3 aku sendirik pun dah tak ingat....

petangnya,aku dgn wife buat sikit tools education untuk along afif...xyl cari kelender yg tiga segi,lalu digunting dua...kemudian kami lekatkan kertas warna yg berasingan bagi kelender yang kami potong....lalu ditulis suku2 kata pada muka surat dan ianya boleh bercantum..."ba" "ca""sa" dan macam2 lagi....jadi apabila suku kata tersebut dicantumkan ia akan menjadi satu perkataan lengkap...sebagai contoh "ba" dan "ja".Kelemahan afif ialah kurang beri penumpuan terhadap pembacaan.Fokusnya cepat hilang sekiranya ditanya berkali2...aku??????hehehe..kalau 4 kali tanya tak dapat..memang aku jerkah si afif tuh...tapi bila dah pergi kursus,yg sekolah afif...terpaksa diubah style pengajaran...paling aku menyampah..kerna banyak berikan pujian dan kata2 semangat utk anak2...bapak aku dulu tak pernah nak puji2 pun..kalau tak hafal kali...memang getah PVC lekat kat betis kaki...apapun kena hafal jugak,sebab takut dengan getah paip...

lepas selesai afif punyer tools...abg kamal ajak minum kat area umah aku...abg kamal buat confession yang aku sendiri tak percaya...seronok,gembira..ish macam lagilah yang aku tak boleh nak gambarkan dengan perkataan...apapun aku akan terus menunggu kejutan dari abg kamal...seronok betul aku,dapat sembang dan dengar pengakuan dari abg kamal...insyaAllah kalau diberikan rezeki...bersama2lah nanti....wakakakakakaka...

malam plak...aku qso lagi dgn abg kamal...sambil aku mengemas family halll sebelah atas..sambil qso..hampieh..bateri plak kaput...ciss....takper..aku kemaskan family hall atas,agar bila aku qso nanti,tak mengganggu xyl dan anak2 menonton tv...manalah tahu nanti boleh main HF dgn izinNya..tak nak le pulak,kelam kabut ruang tuh nanti...impian aku,nak buat small konti kat dalam bilik...buat yg simple2 pun cukup..ader power supply...rig dual band,set hf..dah memadai...dapat bercakap dengan luar asia tenggara pun dah cukup baik.
AHAD
kami ketaman permainan...lepas makan nasik lemak yg xyl buat,kami terus pegi taman..nak terkeluar isi perut bila kena berlari kat taman...masa kat taman...3/4 family duk tenguk kami anak beranak main flying disc..hehehehe...aku beli yg murah jerk...brand tesco..rm2.50 satu..aku beli dua...ada gak family lain yg nak joint main flying disc nie...kita org tak kisah pun....penat siut..nak berlari anak mengejar lalu nak tangkap flying disc tuh...dalam masa yang sama tak sedar,yang badan dah habis berpeluh satu badan...hehehehehehe memang ramai yg tanya kat mana kami beli mainan tuh...aku cakap...beli kat tesco jerk....hhehehehehehe...



balik dari taman ke rumah RAE nak pinjam soildering iron...kabel antena umah tercabut..kena soilder ler pulak..melepak dgn dahlan sampai pukl 12.30...macam2 kami sembang..tunggu lah projek aku dgn RAE nanti...



Petangnya aku bawak anak ke subang parade...hehehe...saja nak bawak depa pegi toy s rus...pergh..macam2 depa nak beli....pening kepala aku...dah ler tengah bulan..tapi memang dah janji,pegi kali nie hanya utk window shopping jerk....alih2 aku nampak flying disc yg agak cantik...aku sambar...baru rm11 hinggit..hehehe..kualiti plastik,namapak macam lebih baik dari yg tesco punya....ada satu jer plak tuh...kalau ada dua..memang aku beli punyer...

sebenarnya aku nak mencari glove softball dan bola...aku nak beli sepasang nak main dgn along afif...nampak macam simple games,tapi pada aku,dapat mengeratkan aku dengan anak2..tujuan aku cuma satu,tak nak jadi macam aku dgn abah aku...tak leh nak kamcing..kalau sembang sepatah abah jawap sepatah...

dah argh...nanti saper yg minat nak main flying disc bg tau aku...meh aku tunjukkan macam mana cara nak main games tuh...best siut...boleh buat macam2 games...jadiler...games yg murah2...ader kengkawan aku main bot control beli sampai 3/4 ribu...tapi tak sesuai untuk anak2...bapak jer yg main...anak2 tenguk jerk..klu aku sendiri pun,aku takmo bg anak2 aku pegang...mahal tuh....mana nak gagau 3/4 ribu...ader gak yg beli bot seratus lebih..pun mahal jugak..bantai bot tersadai kat tengah tasik...herm..melopong..tapi depa nie canggih siap ada bot penunda lagik...apapun terpulang pada indidvidu...aku memang kurang duit....jadi mainlah permainan yg sesuai dgn diri aku..mcm GTR pernah ckp kat aku.."ukur baju badan sendiri bro"....

No comments:

Post a Comment