Wednesday, February 11, 2009

Team Building-N.O.B.L.E

Institut Latihan Fama Port Dickson

Minggu lepas,aku dapat surat kena pergi kursus team building kat PD...hari khamis sampai sabtu....adus...malas nak pergi kursus team building nie sebenarnya.Tapi disebabkan dah lama tak mengikuti kursus,aku pegi jugak....pengankutan disediakan,tapi aku malas nak naik bas,bukan apa,takut ada emergency kat umah,susah nak bergerak balik...

sebelum sampai ke PD aku pegi ke jenderam hulu dulu,menghantar brg rakan.punya ler pening,tak pernah aku sampai area situ...main redah jerk.last sekali,jumpa jugak tempat nak hantar barang tuh.rupanya jalan kat jenderam tuh,akan kuar kat persimpangan KLIA & bandar Einstek....aku ikut jalan belakang...KLIA,sepang,LBJ,lukut pastuh terus ke PD...jimat sikit duit tol...masa perjalanan sebenarnya sama jer,kalau ikut highway atau jalan belakang,cuma lori byk sikit ler...sampai kat ILF PD pukul 3.30 petang...
Program NOBLE....ok ler...kira tak mengantuk..penceramah pandai buat memek muka dan lawak...aku biasa2 jer...nak kata gelak sgt pun idak...serius pun tidak...anyway...aku puas hati dgn program tuh,dan bersyukur sgt kerana terpilih utk prgm tuh...timbul balik semngat utk bekerja dgn bersungguh2...alhamdulillah...
masa kat sana...aku bergabung balik dgn kengkawan opis aku,yg aku hilang lebih kurang setahun...ajax & kerul...kami nie..memang kamcing masa mula berkhidmat lagi...klu digabungkan kami bertiga,memang menjadi punya....sebenarnya prgm nie utk mendidik second level of management bile senior dah pencen nanti....aku kerol dgn ajax tak dapat duduk satu group...kena duduk group asing2....tapi ketiga2 kami jadi ketua kumpulan....kira ok lah tuh...byk mender yg dapat solve sekali....
2 malam kat sana,aku lepak bilik ajak ngan kerol...patutnya aku duduk ngan member dari penang...tapi sebab lama sgt tak berborak dengan diaorg..aku tak tidur kat bilik aku....2 malam berturut2 kami tidur pukul 4 pagi...mcm2 benda disembangkan..bermula environment tempat kerja sampai ke masalah nak buat bumbung umah....ajax nie memang DIY punya org...kalau boleh...umah pun nak buat sendiri....byk mende yg die buat sendiri..kerol plak,kreatif,kalau bab melukis,memang serah kat dier...
akhir prgm,aku diberikan 3 contoh...karrot,telur dan kopi...setiap satu membawa erti tersendiri.....kalau ader kengkawan nak tau,nanti aku ceritakan...apapun prgm nie byk menyedarkan aku,dan merapatkan aku balik dengan kengkawan aku....

No comments:

Post a Comment