Thursday, February 19, 2009

Perkelahan

Basuh KetE
Ahad lepas aku dgn GTr bawak family gi mandi manda kat pongsun...area hulu langat...sebenarnya kami tak plan sgt pun...malam sebelum tuh,aku ngan GTR temankan member eastern kat sunway...lepas memember eastern balik,aku,wolverine dgn 5 zal lepak mminum2 dulu...masa lepak tuh terkuar idea bawak anak2 gi mandi...Kat sini belah atas

ahad pagi,awal aku bangun...celik mata xyl dah pergi kerja....alamak...memangcancel ler nak gi mandi macam nie....aku ambik baldi dgn cebok terus gi basuh kete...tak dpt bawak anak2 gi mandi,ajak dia org main air paip pun jadilah...afif dgn angah seronok sgt dapat main air...walaupun kete tak bersih sgt,janji aku dapat spend time dgn anak2...
pukul 10.00 5 zal tepon tanya jadik gi mandi ke tak...glurp...xyl keje...bukan tak bulih aku pegi ngan anak2 jerk...tapi sebab dah seminggu tak bersembang dgn xyl,aku ajak jugak dier...xyl boleh pergi kalau lepas 12.30 tghari...so aku suruh 5 zal dgn family gerak dulu....akubg guide lebih kurang kat 5zal,supaya dier boleh jumpa kawasan perkelahan pongsun tuh...
MasaK ikut TeKaK aKu
sementara nak tunggu xyl aku balik,aku masak lebih kurang,buat sambal sardin dgn goreng ayam ayamas jerk...tak sempatnak masak special2,lauk sumer keras dalam peti ais..lupa nak suruk bibik kuarkan...cabai blender pulak habis...aiseyman....aku belasah pakai soso cili dg tomato...belasah jer lah...bukannya nak makan sedap sgt pun...janji bawak anak2 gi mandi...lagipun biler mandi sungai perut cepat lapar...masa tuh,kalau bg makan apa pun sedap...
Xploration
kuar dari umah pukul 12.45,aku bawak slow jerk.....sampai roundabout cheras..jalan jemmed sikit,ader kete yg penakut sgt nak kuar roundabout...nak kena tunggujalan kosong,memang jenuh menunggu weih...aku horn jerk...masa tuh tak dapat lagi audio si 5zal...masuk pekan hulu langat baru dapat audio si 5 zal...rupanya mamat tuh pegi explore samapai ke gunung nuang...aku tak pernah sampai pun tempat kat atas tuh...planned aku nak ajak 5zal mandi kat belah bawah jerk,,,tapi sebab kat atas tuh lagi privacy,kami mandi kat tempat baru...air tak dalam sgt...tapi sesuai untuk anak2 mandi manda..klu untuk bapak2,airnya takat pinggang jerk....
selesai mandi kitaorg kemas2 nak balik...memang ok tempat tuh...ader tempat salin baju...surau...kira ok lah...pukul 4.30 kita org cabut...bini si 5zal (CLS) teringin nak makan durian pulak...so dalam perjalanan pulang,kita org cari kedai yg takde org singgah lagi...elok sgt ler tuh,xyl aku pun kaki makan durian jugak...aku pun sama,tapi sebab dah kena diabetis,takut nak makan byk...turun kete,aku yg melebih...wakakaka...nak cari durian yg pahit dan lemak...brother tuh bukak satu....pergh...aku ambik seulas...sambung lagi seulas....lin dgn xyl aku,dah mula duduk...senyap jerk 2 org tuh melayan...anak2 aku kurang makan durian nie...anak2 si 5zal pun suka makan durian nie....tapi si5zal sama macam aku....masuk kete habis satu kete bau...
Nebu NaK Bermanja...
masa balik kami konvoi sekali...kami ikut jalan lain...bukit ampang kut...masa nak masuk mrr2 kete aku meragam...enjin overheat..tapi aku sempat matikan enjin...pastuh lajak kan terus kete ke petronas ampang dekat tesco...adus...taknah dibuat nebu meragam...tulah..riak lagi pasal kasut jepun...tuhan bagi cash kat aku...masa kat mrr2 aku tepon zahid(double zack)...dia kata mungkin c/box aku problem...dah mula aku gelabah...klu c/ox aku problem memang kena tuko jantung ler gamaknyer...kebetulan rakan lama aku,albanjary dgn ad towing ader kat area tuh...so depa temankan aku,untuk cool down kan aku...tepon bawi utk towing service....FOC...semua insuran cover....masa kat tempat kejadian aku suruh ad towing cabutkan socket C/Box....takut short,sebelum tuh,masa enjin dah sejuk,5zal cuba crank enjin bulih hidup...so aku suruh 5zal settlekan anak2 dulu,sebab masing2 dah penat.nasib baik wardah dgn bibik tak ikut,kalau tak,tak muat kete...
kete aku tarik sampai bengkel zahid kat shah alam seksyen 24...sebelum sampai kete towing pulak pancit,,,,hampes sungguh...bertimpa-timpa musibah...kete aku biarlah zahid yg buat....dulu pun dia yg buat...walaupun harga mahal sikit,tapi aku taknak byk tgn pegang kete aku...klu yg minor2 bleh lah bg kat org lain...tinggal kete aku terus balik umah......punyer ler penat tuhan yg tahu....
My gratitude
terima kasih aku ucapkan pada 5zal sekeluarga,xyl aku dan anak2,yg paham dgn keadaan aku...semuanya faham belaka...tak lupa jugak buat AD towing yg tolong cool down kan aku....thanks for you work bro....dan tak lupa buat albanjary sekeluarga yg tunggu sampai kete aku kena towing....jasa kalian hanya tuhan saja yg mampu membalasnya....budi korang aku takkan lupa....

No comments:

Post a Comment