Monday, February 16, 2009

Along Afif-NAIF

Minggu lepas,along sakit dekat pipi,telinga dan gusi...malam sebelum tuh,dia dah ngadu susah nak tidur....the next day afif duduk sebelah masa aku tengah tidur...dier memang tak berani nak gerak..just letakkan muka atas perut aku....aku sedar...tanya kenapa,dier kata pipi dier sakit sgt...
Aku terus ajak dier pergi DEMC...mesti sakit sgt nie...klu tak,takkan sekali ajak,afif nak je terus jumpa dr...jam pukul 2.30 pagi masa tuh...aku tukar baju,terus bawak brad pitt aku yg sorang nie....sampai demc...tunggu dalam 20 minit terus masuk bilik...Dr saravanan tak salah aku....mula2 dr kata gusi afif nak tumbuh..pas tuh aku cakap telinga dier pun kenkadang ader problem jugak...biler dr nak tenguk dalam telinga,afif dah mula gelabah...
Dr suruh anak aku menyanyi lagu yg dier belajar kat sekolah....afif dgn selamba,nyanyi lagu...lepas satu,satu...mula dgn lagu ba ba blackship,twinkle2 litle star...litle poky,sepohon kayu....munajat...sampai ler lagu abc...to z...dr nak bagi afif leka masa nak check telinga...pas tuh dr tanya afif solat ke tak?afif jawab dier solat masa kat sekolah jerk....pastuh dr tanya,kat rumah tak solat ker..???dengan selamba afif jawab.."afif jarang nampak didi solat kat umah"....glurp...hampies...terkena aku....malu siut...dgn dr nurse semua ader kat situ...naif nyer anak aku...tak per...satu cabaran buat aku...
Dr ambik picagari yg besar,pastuh,tembak dgn air kat dalam telinga afif,kuar taik telinga besar bijik asam jawa dari telinga afif...pergh siap ader darah lagi...patut ler sakit telinga afif....masa tuh,afif dah ok...tapi aku pulak yg malu...anyway thanks to staff DEMC yg layan afif disubuh hari....

No comments:

Post a Comment