Monday, February 23, 2009

Senamrobik

Ahad lepas,pagi lagi dah bawak anak pergi playground...org lain sibuk berjogging sana sini,tapi aku nak bawak anak2 sarapan kat playground.Tapau nasi lemak 4 bungkus dgn sedikit bekalan kuih muih,air minuman xyl dan bibik sediakan.sampai padang kat setia alam,dah penuh dengan kereta,motor dan org ramai...pergh,aku ingat,aku jerk yg nak dtg taman pepagi,tapi rupanya,ramai yg dah sampai.Kat sini belah atas

lepaskan anak2 lari kat padang,yg masih berembun pagi,aku xyl dgn bibik sibuk makan pagi..fresh air....org semua heran...org sibuk bersukan aku,sibuk makan,wakakakakaka...argh...apa aku pedulik...makan tuh perlu...
dah habis sarapan..nampak ada sekumpulan kecil,6/7 org tengah buat senam robik...aku suruh xyl aku joint sekali...mula2 dia malu jugak...lepas aku suruh berkali2...akhirnya dia pun ikut group tuh...seronok pulak aku tenguk makcik2 tuh bersenam...ala,workout yang simple2 jerk...nampak macam kacang sesangat...hehehehehe...diaorg pasang muzik dari henpom jerk...
dengan macho,aku pun joint sekali....memang best,terasa urat2 yg bersimpul nie,tegang balik....pinggang,bahu tangan semua meletup dek bunyi regangan yang group leader tuh buat...jangan main2...keluar jugak peluh jantan dari badan....simple movement,tapi sebab buat reapeting dan laju,jadi macam susah pulak.....penat siut..termengah2 aku...hampieh....xyl sengih jer kat aku....dier steady lagik...yang aku nie dah nak terjelir lidah dibuatnya...
bibik tersengih2 tenguk kita org laki bini bersenam...kelakar dan nampak romantis,bila bersenam berdua nie,katanya....hehehehehe...anak2 sibuk berlari2 kat playground dgn bibik,kita org pulak bersenam untuk menyihatkan badan.memang rasa nak kuar balik beb,karipap,kuih bom dgn nasi lemak telur yg aku makan...tapi kena kontrol...satgi kalau along afif nampak aku muntah lepas bersenam,gerenti dier gelak berguling2 dari pintu belakang sampai ler depan pintu umah...tak sanggup aku...
pukul 9.30 aku balik umah....masa tuh ok lagik....sampai jerk dalam umah,satu badan rasa sakit..especially pinggang..rasa cram kat keliling pinggang...hampieh..aku kuat badan utk basuh kete plak....habis basuh kete kul 12.30,terus lunch dgn xyl....lapar siut....lepas makan layan melodi jap...sedar2 aku tertidur sampai petang...memang tidur mati...penatnya tuhan yg tahu...bangun dah pukul 6 ptg...xyl menyengih jerk kat aku...baru senam satu jam...cover tidor sampai 4 jam....suruh anak2 pijak belakang....
sampai hari nie,pinggang duk sakit lagi....cram kat belah belakang..memang terasa ringan sikit badan,bila bersenam nie....bangun pagi pun awal hari nie,turun jerk kete kat opis,dapat sms dari xyl..."didi,ummi dapat gaji nanti,nak beli sport shoe's ler"....Adoyai....dier dah bersemangat nak bersenam pulak...habis ler aku....memang seronok bersenam...tapi kalau badan sakit2 cam nie...pengsan aku nanti...so aku tengah pikir apa reason hari ahad depan tak nak pergi bersenam nie..???herm...????apa yerk..???kat sini sambungannya

No comments:

Post a Comment