Monday, November 1, 2010

One Man Show...

Semenjak buat attachtment kat private nie,masa aku terhad sikit...tak boleh nak ikut time org.so terpaksa kayuh sorang diri.Alasannya aku kena roll awal...

Kalau pagi aku akan roll paling lewat 6.45pg...alhamdulillah sekarang nie,waktu tuh dah cerah...so tak merbahaya sgt....wak mahathir ckp,paling kurang,aku kena kayuh 2 jam....klu sejam tuh kira tak cukup lagi...so,dalam 2 jam,aku akan dapat mileage about 50km minimum....

3 route utk aku training...2 route pagi dan 1 route petang....route utk pagi,sama ada aku roll ke sungai buloh(kuala selangor +- 60km) atau aku main kat meru-jalan paip-dragonn back-altantuya-jln paip (50km).Petang pulak aku akan roll kat GCE dan uturn kat exit paya jaras....

Klu ikutkan memang takde masa,tapi kena adjust jugak...klu rythm kayuhan hilang,lagi susah nak dapat......bukan CW aje ader rythm.kayuh pun ader gak....aku tak kira klu org nak kata aku secret training ke aper ker..tapi pada aku,berkayuh nie one man show punyer excersize...tak perlu tunggu org lain...thats why aku suka dgn hobi basikal nie..klu badminton ker,bola ker,pingppong ker,semuanya mengharapkan komitmen dari org lain...tapi,hobi beskal nie,cuma memerlukan kekuatan diri,sama ada nak kayuh atau tidak...???memang ler boring kayuh sensorang,tapi,kat situ nak uji kekuatan mental...berapa lama boleh bertahan....

Start Bulan depan,sabtu dan ahad dah tak boleh nak kayuh jauh....kena komit hantar afif utk training berenang...seminggu 4 kali..bulan januari nanti afif ada competition....nampaknya,terpaksa kayuh dalam 80km jer....sacrifice myself for my son...hehehehehe....coach kata,afif akan masuk under 8years kategori....konpom kena sayur,tapi tak per...langkah pendedahan awal utk anak sulong aku...

So tak der issue nak kata aku kuat,sebab secret training lagik....dah bg tau kat blog...klu nak joint aku,kena ikut time aku...aku tak bleh nak ikut time org....jgn plak kata aku sombong sebab dah makin kuat dan takmo kayuh dgn kawan2......aku tak compete dgn org,tapi aku compete dgn diri aku sendiri...nak achieve target 75kg at this end of 2010.....

utk majukan diri,kena bandingkan dgn org yg jauh lebih bagus dgn kita...bila kayuh dalam geng sendiri,memang ler rasa dah power giler..tapi cuba kayuh dgn adi ker,wak mahathir ker,shahrin ker,memang konpom,aku jadi ulam timun.....so biler aku rasa aku sayur,aku kena cari jalan utk power kan diri...makan ubat kuat???hehehehehehe,takder cara mudah nak jadi power...training,training,training and training....

No comments:

Post a Comment