Thursday, November 11, 2010

Me and Afif...

Citer pasal along afif dulu....

Along afif semakin berdiet sekarang nie...memang sehari sekali jer makan nasi...siang jer..malam makan roti aje...aku tak sekat pun,dia sendiri yang kontrol,displin diri dia...bila aku tunjuk swimmer punyer body shape dia diam aje....mana ader yang boroi beb...so sekarang dia sendiri tau,klu dia nak serius dalam berenang...aku cuma bagi semangat dan galakan...

Ahad lepas aku tak kayuh ke broga...kepenatan sebab jadi penanggah kat tg malim...penat siut...tak berani nak layan race broga...bangun pagi nak ke pasar,aku tenguk along afif tengah buat seat up...alamak..????terkejut beruk aku sekejap..biar betul anak sulong aku nie..???tapi itu hakikatnya...aku tanya dia buat berapa set,dia kata buat dua set aje....satu set=8 kali...ok lah tuh...aku tak nak dia push sgt..budak lagi..takut rosak postur badan anak aku nanti...

dah 3 kelas afif masuk kelas dgn budak2 yg besar dari dia...1st class memang teruk afif kena belasah dgn coach..sampai dtg kat aku,ngadu penat...siap menangis lagi...tapi aku keraskan hati utk suruh dia berenang jugak....2nd class nampak ok sikit..siap ajak aku pegi awal ke kolam,nak warm up 4 lap dulu katanya...3rd class mlm tadi...alhamdulillah afif dah boleh ikut..walaupun dia berenang tak laju,tapi afif swimm NON STOP for 50metre...

masa last briefing coach thumbs up kat afif...serius jer muka anak aku...mungkin penat agaknya...alangkan 2/3 budak yg lagi besar dari afif pun tak bleh complete 50meter lap...tapi afif boleh habis...coach cakap,tahun depan kalau afif maintain training,end 2011 insyaALLAH akan dapat result...sekarang nie fokus utk tournement bulan 1 nanti....kalah dah tentu,tapi bg pendedahan awal....

Me...
minggu nie minggu paling MALAS utk training...hari nie dah khamis...mileage baru dapat 100km jer...mana nak cari lagi 200km...???ader 3 hari jer lagi...maknanya jumaat sabtu ahad kena tekan average 70km...itu target aku jerk...bukan nyer laju pun kayuh....tak sampai 30 pun speednya...aku cari mileage...so biler pegi endurance,harap kaki dapat bertahan....

Seronok tenguk anak sulong aku berenang sekarang nie...tak sabo nak tunggu hujung minggu utk tenguk afif punyer performance....

No comments:

Post a Comment