Monday, May 23, 2011

Sensitivity

Bukan nak cerita pasal sensitivity peralatan radio..tapi sensitivity keagamaan...
aku bukannya racist,tapi klu agama aku dihinyak dan diperbodohkan,akan aku pertahankan walau apa jua keadaan sekali pun..

Begini....Sabtu lepas aku bawak anak2 ke taman permainan di setia alam.....ada seorang bukan muslim membawa masuk anjing pelharaan kekawsan taman..anjing tersebut diikat tetapi ia masih lagi bersentuhan dgn alat permainan sikawasan taman...

aku menegur dgn hormat meminta agar jgn dibawa anjing kekawasan permainan...tetapi bukan muslim tersebut menjawab tiada papan tanda larangan mengatakan anjing tak boleh bawak...pergh angin satu badan dibuatnya..aku jawab..takkan benda comment sense pun u takboleh pikir...???? aku tanya dia balik..??? is your parents comunist..??? tetiba jer soalan tuh kuar dari mulut aku...

Betul jawapan dia mmg takde papan tanda dikawasan tuh..tapi takkan la tak reti nak jaga sensitivity org lain...benda comment sense pun tak boleh nak fikir...itu yg buat aku menyirap...aku dah capai kayu...klu dia menjawap jer lagi sekali,aku tak tau apa jadi..Allah je maha mengetahui...

Bukan muslim tu beredar...yg aku peliknya,muslim lain yg ada kat situ buat tak tahu jerk...bila aku tegur,aku pulak yg dipandang pelik oleh mereka...salah ker aku yg menegur..???mujur ada seorang yg berada bersama disebelah aku...

Jgn diusik agama aku,jgn dipertikai undang agama2 aku....w/pun aku muslim yg lemah,namun utk mengadaikan agama islam bukan jenis aku...!!!!

1 comment: