Monday, March 7, 2011

Saturday Ride



Mulanya tak bleh nak joint ride,sebab sabtu kena hantar along gi berenang...tetiba bini kata tak kerja...cantik sgt...ambik beskal,terus aku roll ke BJ...Jumali sms katanya ada ride dari BJ,kapten Foad kepala hari nie...

sampai BJ lebih kurang 7.48am...average 29.8km/h..herm....baru 2 org jerk,kapten Foad dgn haji Z...ces...ingatkan ramai...herm...Group BJ dah Roll ke Bt arang...

Kami bertiga jer rupanya...ces...lepas nie tobat dah aku..klu free,hari sabtu aku nak follow BJ,lantak depa nak kata apa...a good time management from BJ team...

layan GCE kuar kat paya Jaras...Foad dah buat strentgh,siap standing & pakai chainring besar masa kat GCE..aku layan haji Z jer...kuar paya jaras lalu penjara sg buluh dan sebagainya...melepasi traffic light nak ke puncak alam,pacing belakang traktor...pergh,bleh la maintain kat 34km/h..rileks sikit...

bukit kuil Foad tekan jugak lagi...aku layan haji Z jer...nak pacing lori,takut kong masa panjat bukit batu arang nanti...masuk bukit bt arang,dah mula azab ckit,haji Z kat belakang...aku tak bleh tunggu,kalau aku tunggu,menangkap kaki aku nanti...

memasuki pekan bt arang,selisih dgn rider L2A..depa tak berhenti...aku stop,minum dulu...ramai gak geng BJ...aku suka sesangat dgn suasana pekan Bt arang...memang masih suasana kekampungan lagi....tenang dan mendamaikan...

rehat 10minit geng BJ nak mula ride balik..sempat minum milo segelas...ride balik,cuba utk duk depan..ok,takder bukit sgt masa kuar dari bt arang...masuk jln ke ijok,mula main kat busut bukit kuil,aku duk pacing cheah jerk...nampak kapten dah start tarik..hehehehehe..biarkan aje...

aku layang jer,turun bukit kuil,aku tenguk diaorg tekan lagi,pergh..pacing blakang cheah,nampaknya dia dah habis,tak bleh ikut,aku overtake,dan cuba tarik,tetiba mat saleh cervelo potong plak aku,herm,peluang baik,aku cangkuk jer belakang dia,ngeh3x....sampai flyover,dia pun habis gak...aku overtake...tukar chainring besar,then aku tekan...mesti tangkap group depan niat aku..tekan2 punyer tekan dapat gak tangkap group depan yg ada 6 org..

masuk jalan puncak alam,kapten Foad dah tak bleh ikut,hehehehehe...dia tarik lama sgt tadi...hero la katakan...wakakakaka...aku layan mamat triathlon,bertahan selagi mampu...pergh,nasib baik dia org tak naik DB...masuk altantuya...boleh ikut...sampai bukit kedua saujana utama..aku putus...geram betul aku...marah kat diri aku...

Bukit ambik air kat altantuya,nampak dia org dah climb separuh bukit,hampieh....laju nyer depa nie...aku ikut pace aku jer.....turun bukit tuh,aku tak nampak dah depa...pas2 ravi panggil...depa melepak dekat air tebu.....regroup balik rupanya...

balik aku layan slow jer...nampak 2 org amoi panjat bukit Uitm puncak perdana...pelan2 ikut pace,dapat jugak aku potong....layan plak bukit cahaya SPK..alahuakbar...layan jer,tuhan jer yg tahu....

dah tak nampak bayang kapten Foad...aku terus ke Pusat Akuatik nak tenguk along Afif Training...

Kesimpulan.
Terima kasih kat Tuahrider yg buatkan program utk aku...juga utk wak mahazir & cikgu hadi...sekarang dah paham,sebab apa nak kena ada interval training.....baru seminggu ikut program alhamdulillah dah bleh nampak hasil ckit2...

Badan aku berat laa...perut pun BONcit..depa yg duk depan sumer perut sekeping,takde bonjolan air bag ...herm..tak per,aku bertahan selagi mana mampu...

*bleh nampak keBONcitan perut aku..mas dolu2 takmo jaga badan...sekarang nie jenuh kena pikul air bag tuh masa naik beskal...adeh...

No comments:

Post a Comment