Friday, February 19, 2010

Its all about breathing...

Semalam layan citer never back down kat starmovies....citer pasal mua thay in english version ler.....coach tuh cakap "its all about your breathing.."....ko akan dapat energy biler pernafasan ko betul....

pagi tadi..training dgn kapten fuad....memang dera pagi nie...tak der melepak...sebelum kumpul aku dah rolling +-7km...baru pegi MK Fatimah...tenguk bang fuad dah sampai...terus ke rumah wak jumali....sampai separuh tenguk depa dah mai..cantik sgt..hari nie,time management semuanya ok..mungkin sebab ader kapten fuad gamaknya....

ingatkan nak melepak dulu kat MK fatimah..tak..terus rolling....kali nie aku nekad utk follow kapten fuad selagi termampu....follow jer..aku senyap jerk hari nie...3 mender yg aku tengah prctise sekarang nie....kaki mau rapat,punggung tak mau gerak,tekan dan tarik...pergh,pening siut nak ingat 3 mender tuh...kadang2 biler dah penat,memang bercelarau...

pusing kat tesco,tenguk speed dah 28km/h..biar betul kapten nie...jalan lagi...then terus masuk kiri masuk ke sekolah cina...giler sungguh kapten aku hari nie....awal2 dah suruh panjat bukit tangki air....aku tunduk,naik gear,henjut....masa nie cuba ubah bontot...ada sikit rasa ler..tapi tak terlawan dgn kapten fuad...siut,makan muntah kut dia nie....

ingatkan nak melepak atas bukit..terus rolling....masuk ke jalan belakang....dia dah kedepan dgn bro zakir....aku ikut belakang wak jumali....maintain 31 jerk....hari nie aku nak cuba ikut jugak...wak jumali ok laa...maintain pace dlm 31 aje...kalau kapten fuad,dia nampak kita cucuk rapat,lagi dia henjut....sakit siut...jauh jugak maintain kat belakang wak jumali...

sampai bukit jahat....aku dah standby...tekan jen!!!!! kapten fuad duk jerit...tekan lagi!!!! sikit jerk lagi....!!!!300meter jerk....!!!itu jam,aku nampak 300meter dah macam 3km..sayup aku nampak bukity tuh...napas dah macam kura nak lari laju....dah macam tersedu2 pun ader...."sikit lagi jen!!!!50 meter lagi...henjut lagik...!!!!tekan tarik!!! jangan kasi can.....!!!jerit abg fuad...giler betui...macam nak wakil malaysia jerk.....

lepas bukit tuh ingat nak relaks jerk...nak idle..."kayuh jen,jgn stop..kaki mau spin...biar kaki tuh stim.."hampieh betul kapten Fuad nie....ingatkan turun bukit nak ambik upah,takmo kayuh,dia suruh jugak...

itu ler training hari nie....kira byk jugak improve dari semalam..3 teknik tuh aku kena continue lagi....kaki rapat,punggung stay,tekan tarik....tengah kayuh susah nak ingat siut...2 team aku ikut sekarang nie...satu team setia alam..satu lagi media prima & GerexC...sama jerk...

apapun terima kasih pada semua yg sudi ngajar aku,push aku,bg semangat dan sebagainya....tak mo jadi contador pun..tapi aku nak kurus lagi....

No comments:

Post a Comment