Sunday, July 19, 2009

Pangkor Attack 1- Semangat NANDO

Ummi:sungguh ke nak berkayuh ke pangkor nie..???

Didi:Sungguh ler..apasal tak percaya ker..???

Ummi:Kata tak jadi..???

Didi:Tetiba member tepon kata jadi plak...kena pegi nie..kalau tak rugi...

Ummi:ok..tapi kena pilih ler...pegi hari keluarga ASTRA or berkayuh ke pangkor...

Didi:kalau nak dedua....???

Ummi:tido atas sofa 2 minggu...!#!#&*^*%$%#$##$$$%

Didi:Glurp.......................Kat sini belah atas

Herm...akhirnya aku decide untuk ke pangkor....rancangan utk ke pangkor,biler berjumpa dgn VZO dan Zurin masa outstation ke tepeng....adus..kena korban nie....akhirnya decide utk ke pangkor....aku sms VOL dgn GTR sekali,tapi depa tak dapat joint sebab ada program masing2..lagipun event nie mula tak jadi,lepas tuh last minute jadik...


Persiapan...

dapat tahu hari rabu..nak pegi hari sabtu...aku korban shopping brg umah dgn xyl di tesco..bior dia pegi sensorang...aku nak training...bukan apa takut semput siut...byk dugaan seblum nak pergi...tapi aku anggap sebagai satu cabaran...berkayuh kepangkor bukan sebab kena racun..bukan sebab malu kalau tak jadi...TAPI...sebab challenge myself...macam jugak masa aku ambik CW...chellenge myself....


malam sebelum bertolak ke pangkor sempat tenguk citer ALIVE lakonan hero citer Gattacca..ntah malam nia lak bleh lupa..mamat tuh bawak watak nando...berjaya merentasi banjaran andes tanpa menggunakan kelengkapan...dan berjaya menyelamat 14 nyawa yg terdampar hampir 60 hari diatas banjaran andes.sampai makan daging orang tuh...


atas semangat nando,aku tekad untuk ke pangkor..aku bgtau VZO,hujan batu sekali pun aku mesti sampai ke pangkor....aku suruh xyl beli pisang dgn milo bar..atas nasihat VZO,kena simpan mender tuh buat bekalan fast energy...dia suruh standby coke....APA...????COKE...????nak suruh diabetis melompat...VZO suruh minum seteguk jer kat every pit...itupun kalau dah lembik sgt....bukan apa...coke byk gula...so,gula dapat member tenaga yg cepat...


tapi tak salah aku...gula yg ada kat dalam coke tuh..adalah jenis gula sakarin,gula yg sukar utk diproses..herm...macam mana nie...kalau suruh xyl aku beli,gerenti bebel 4 hari 4 malam....so dia beli dua barang jerk...pisang dengan milo bar chocalate....


Merida rasanya semua dah ok...meter dah beli...sadle pun dah beli...2 barang tuh,genaplah RM1k aku buat merida...ces...memang tak sedar betull....tapi tak per...basikal zaman dinosaur pun tak per lah....itu jer yg mampu...nak dapat duit selepuk,memang payah....kat sini sambungannya

1 comment:

  1. JEN wa tabik spring 3 kali... sorang2 kayuh smpai ke Pangkor... mental...mental... anyway The ride was very enjoyable... hope plan for another program soon... dah tak larat ...GEARBOX PECAH...

    ReplyDelete