Monday, November 17, 2008

Program Hujung minggu..

Ahad lepas satu family banyak program....pagi pergi show house kat setia alam,tengahari gi kenduri kahwin kat sg buloh jeram...petang plak pergi tenguk teacher afif bertunang kat sekinchan.......penat memang penat,tapi sekali sekala mobile dengan anak2 sonok gak...Kat sini belah atas

Show house setia alam..

minggu lepas lagi kami dah meronda2 kat show house nie...tapi tak sempat nak habis...sebab ader rakan meninggal dunia...Aidi.So,hujung minggu kali nie,xyl dari pagi duk ngajak tenguk show house....dalam hati aku,baik tak payah pergi...buat sakit hati jerk...bukan ader duit pun nak buat rumah macam tuh.Lagipun anak kecik lagi,hias sana sini,nanti habis sumer tonggang langgang...kita org nak tenguk design untuk bilik tidur anak2 dan meja makan....manalah tau kalau ader rezeki lebih,nak buatkan bilik yg cantik sikit utk afif dgn dzikri.Pergh memang cantik diaorg punyer design,simple tapi senang mata memandang.






Kenduri 9W2SFS
habis tenguk showhouse dalam pukul 11.30 pagi.siap kan anak2,dalam pukul 12.30 kita orang kuar rumah.Memang plan nak pegi kenduri umah si fairus nie...aku nak pegi sebab aku pernah pukat dier kat depan setia alam...pastuh pernah gak dier teman kan aku sekeluarga makan kat pantai jeram kedai RMZ.Masa pergi,tepon zamri,katanya depa standby kat 145.400...aku suruh bini aku ambik calculator bahagi dengan 12.5,rupanya V32...herm...sampai sg sembilang aku cuba panggil...tak der org nyahut.dah sampai pekan sg buloh,baru ader org sambut...alhamdulillah tak sesat aku sebab ader org guide...kita org makan sekejap jerk...ramai sgt org,sebab memang peak time..aku makan berdiri jerk,tak der tempat duduk...aku tenguk penganggah sumer pakai handy...pergh canggih sungguh,tak payah nak jerit atau laung2...bagus...zaman dah maju masa dah berubah...

tapi tak tau ler pulak yang pegang handy tuh ader callsign ke tak...masa aku balik,siap dgr ader org mintak tolong hantar lauk pauk tuh...kalau org yang guna frekuensi tuh ader callsign takper...tapi klu tak der callsign,harus diingat,itu adalah frequensi amatuer,org yg layak menggunakannya hanyalah mereka yg mempunyai lesen kelas A atau B...walaupun menggunakan kuasa pancaran yg rendah,tapi harus diingat ianya adalah untuk kegunaan rakan2 amateur sahaja.Kita hidup perlu undang2,jika tidak berdisplin atau berundang2,siapalah kita agaknya.

Teacher Afif bertunang...



Dari hari jumaat Afif tak habis2 ingatkan teacher shida dier ajak pegi kenduri.Aku ikutkan ajer...biarlah....Alamat kat parit 4,ban 4,sekinchan..pergh...gerenti dalam sawah nie...kalau dah main nama ban atau tali air memang gerenti kat dalam sawah...memang betul ler...pergh punyer ler sayup mata memandang...seluas pandangan,sawah padi terbentang luas..dengar kata,lagi 10 hari padi dah boleh tuai.nak jer rasa tenguk cemana org tuai padi....

Masa dalam perjalanan afif dah rosakkan kamera,cover utk lens canon ixus aku dah tak bulih tutup rapat...angin satu badan kat afif...aku jentik 3/4 kali...tangan tak ble duk diam...tapi tak bleh lebih2 sgt.Turun dari kete,afif sepatah pun tak bercakap...protes ler tuh..makan pun tak nak...bini aku pulak yg selera berlebih...keli masak lemak,ulam timun,daun silon sambal belacan,ayam masak merah,udang sambal petai,kangkung bening...pergh memang selera,tapi yg paling menyelerakan aku....Tapai ubi...punyer ler sedap,habis satu tupperware aku belasah...rasa macam nak mintak tapau jerk..tapi macam tak senonoh ler pulak....

Balik...

Konon nak cari mempelam kat sekinchan...rupanya,kedai jual mempelam dgn jagung ke atas lagik...argh..balik jer lah..malas nak pusing kete.....sampai kat sg serdang teringat soto power sg serdang...singgah jap,tapau 4 bungkus..punyer ler ramai org,padahal kat dalam ceruk kampung tuh...kat setengah jam aku tunggu,baru dapat...xyl pulak duk sibuk tepon,apasal lama sangat....yang peliknya kenderaan yg berenti bukan calang2...dari MPV sampai ler ke motor jipang...sumer ader...agaknya ader mandrem kut dalam hati aku...argh..belasah jerk....lagipun dah memang kalau sedap,kat ceruk mana pun org mesti cari punyer..

Sampai umah,sumer penat,naik mandi jap...ingat kan ader nasik panas...rupanya xyl malas nak masak nasi...adus...makan nasik sejuk jer la aku malam nie.....kat sini sambungannya

2 comments: