Saturday, April 3, 2010

2nd training JMFR2010

Bukit jelutong-GCE-ijok-kg kuantan-kuala selangor-tg karang...then patah balik...

Allahhuakbar..tuhan aje yg maha mengetahui...total distance 147km....perjalanan pergi aku takder masalah...bila balik,perut tetiba boleh lapar...pedih perut dibuatnya...

cukup aje 100km,tenaga aku memang habis terus...tak berdaya lagi...sampai petronas ijok..semua melepak dalam petronas sebab nak ambik aircond...mula dari ijok hingga masuk GCE,lagi ler perit..mendaki dikawasan kuil kat ladang kelapa sawit,aku last sekalik...pastuh aku gagahkan jugak...

sib baik ader brader shamsul tolong tarik sampai dapat cangkuk balik kat peloton...walhal bukan jauh,tak sampai 50 meter,tapi nak mengejar peloton pada jarak 50meter dah tak terdaya...biler dapat cangkuk peloton,aku terputus lagik kat penjara sg buloh..siut..memang habis daya...depa tarik 28-30kmh...memang slow,tapi biler dah cecah 120km,kelajuan tuh pun memang tak boleh nak kejar...


perjalanan balik melalui GCE pukul 1.00 petang memang memeritkan,nak panjat bukit sebelum hentian elmina,sesuatu yg mengazabkan....aku berkayuh seorang diri...nekad aku utk berhenti kat RnR elmina,klu depa tak berenti pun,aku tetap nak berenti...alhamdulillah rakan2 berhenti kat situ...

kesimpulan..
jangan henjut awai2...
stay dalam peloton....
makan itu perlu...
gatorade is ok compare to 100+
power bar & power gel...
tamar jgn lupa...

No comments:

Post a Comment