Monday, December 6, 2010

GP selangor...

Nasib baik aku tak masuk...memang laju...habis race aku gi jumpa adi..tanya berapa dia punyer maksimum heart rate...mangai,190 tuh...klu aku gerenti burst gamaknya...maximum speed sampai 71km/h..giler ker aper....pergh...ramai senior exrider yg masuk..m kumaresan pun ader..tapi tak sempat bergambor...cuma marshall memang tak baguih jaga jalan..masa nak sprint,3 kali kejadian kete nak berlanggor dgn beskal...rider tengah standing tuh...tahniah utk adi yg dapat no 7,Tuah no 8,dan ijat specilized dpt no 9,dan mewakili kategori veteran....

aku tak masuk...mula2 memang semangat nak masuk,tapi,bila pikirkan balik,darah yg mengalir dlm bdn aku,bukannya darah racer,so aku batalkan niat nak berlumba..takut argh tenguk deme sprint ramai2...ish,berderau darah aku...

apapun aku berkayuh ke kuala selangor...layan doc,jumali family dan yan...3 beskal specialized,3 basikal proton...masa pergi,tukar2 buat kerja...paling laju pun 34km/h jerk...angin kuat la pulak...pukul 8 dari setia alam,9.20 dah sampai kuala Selangor...tak sempat tenguk diaorg masa starting...klu tak minum,mungkin kami sempat tenguk....

Tunggu depa habis race...sembang lebih kurang,pukul 11 cabut balik ke setia alam...panas beb...rider lain sumer naik kereta...kami kena kayuh laa....dari kuala selangor aku mula tarik..main kat 30km/h ajer...maintain jerk...sampai assam jawa,aku naik speed ke 32km/h,nampak mcm depa boleh ikut lagi...terus tarik sampai sg buloh,maintain jer speed...perjalanan balik tak teruk kena lawan angin,tapi kena tahan dgn panas jerk...boleh rasa angin tolak dari belakang...dari sg buloh ke pantai jeram,aku tarik lagi...naik ke 34km/h...layan gearing kecik jer...

sampai kat sg sembilang,alif anak wak jumali bagi tau,belakang putus jauh...Alamak!!! Ya Ampun,mmg aku tak sedar belakang dah putus..aku tenguk bayang org belakang aku jerk...rupanya,doc putus,sebab dah lama tak kayuh long distance....

reduce speed 20km/h jer..depa masih tak sampai gak lagi...alip ajak tunggu kat pekan kapar ajer....so,mula dari tok janggut,aku tarik alip sampai pekan kapar..panas katanya....tekan punyer tekan,tak sedar cecah 40km/h..hehehehe..tapi masih layan gearing 39/14 jerk...takut nangkap kaki nanti...lebih kurang 6 km ajer...itupun baki 2km baru dapat cecah 40km/h...syok..memang syok...

masa kat jalan tap,regroup balik,maintain speed 26-27 jer....melepasi pekan meru,aku kayuh pelan jer..biar dia org potong....takut nak kayuh laju2 dalam pekan meru,motor dan kereta byk yg drebar otak kg lagi..no sense of humanity....

Kesimpulan...
kadang2 kaki akan rasa STIM semacam..masa tuh memang sedap TEKAN...
kadang2 kaki akan rasa ASAM jerk,masa tuh memang KONG tak ingat...
aku masih lagi nak cari cadence..kalau dapat average cadence 85-95 tuh dah memadai bagi aku...puas hati...

No comments:

Post a Comment