Monday, November 29, 2010

EX-Trio Selangor.........

Sabtu lepas ride dgn ex rider selangor....Adi,Wak Mahazir,Ijad specialized dan aku..kami berempat jer....memang dlm kepala otak aku dah set yg aku akan jadi lauk hari nie....Route dari setia Alam-meru-puncak alam-batu arang-kundang-tasik biru-mak usu-saujana utama-jalan paip-setia lama...distance 90km....

dari setia alam ke puncak alam jalan macam paris robaix sikit..mental dibuatnya...bergegar satu badan...sampai kat puncak alam,cuaca berkabus..rasa macam ride kat jepun jer...memang kabus tebal lah...seronok...aku masih bertahan lagi..speed dalam 32km/h....

melepasi simpang puncak alam ke jalan kuala selangor,anjing mula kerumun..celaka betui anjing tuh...aku kumpul kahak,ludah kat anjing tuh...pueh hati...sakit betui hati aku...wak mahathir tarik..maintain speed dalam 33km/h..tahan lagi..masa tuh tengah mendaki kat area kuil sebelum simpang batu arang...aku ingatkan ke pekan ijok,rupanya masuk ke batu arang....

kecepes.....kena climbing le pulak...adus....panjang jugak...putus..apa lagi...speed drop...depe layan bertiga,aku layan sorang ikut pace aku...sampai pekan bt arang,kami sarapan dulu...

9pg gerak balik...ingatkan bukit dah habis...rupanya rolling lagi...putus lagi...sekali lagi aku putus bila rolling byk sgt....kena lagi kejor dgn anjing...binawe betui...dua ekor,betui2 kat keting aku..aku kumpul kahak,ludah lagi..ijat gelak sampai keras perut...tenaga memang dah habis..boleh tenguk jer anjing tuh dtg dekat..tak tersprint kan....

simpang fruit valley kami kekanan..hala ke rawang..kat sini memang best...adi tarik..speed main kat 34-37km/h...aku bertahan sedaya mungkin...tahan dan terus tahan....masuk kanan,hala ke kawasan perindustrian kundang...wak mahathir tarik..boleh bernafas sikit...main speed kat 32km/h...boleh ler bernafas....melepasi pekan kundang adi tarik balik...dah mula tekan...masa nie aku pakai 39/13 dah...selalunya pakai belakang 15 jer,tapi dah tak tahan sgt,aku pakai 13 yg belakang..

sampai pintu depan Golf Kundang aku putus...dah tak boleh tahan sgt...kaki ada,tapi jantung dah tak boleh pump..rasa pedih bawah rusuk kanan...tarik napas pun dah pendek2 jerk....aku layan sorang sampai ke petronas dekat mak usu...depa tunggu kat situ....

rupanya adi dgn wak mahathir dah pakai chain ring depan besor...aku tak tau..duk maintain pakai kecik yg depan...memang konpom tak bleh ikut..kaki dah ligat putor lain macam...masa aku putus,adi dah tarik sampai 38-39...

lepas tuh ingatkan kayuh dalam saujan utama,boleh ler rilek2 siket,deme belasah jugak..speed tak jatuh bawah 32km/h...sampei simpang kg budiman,ijad terus ke altantuya..nak masuk kerja...

sampai setia alam pukul 11.10pg...cepat habis...alhamdulillah....sampai umah,penatnyer tuhan ajer yang tahu...selalu kalau kayuh XL team yg lain,berhenti lama..pas2,mesti ramai lagi yg putus kat belakang..hehehehehe...

Kesimpulan:aku masih tak tau, bila masa nak pakai chain ring besor...duk tekan jerk....gearing pun duk tenguk org lagi....degil aku nak kena tambah lagi...sikit jer kena bertahan....tapi mental masih tak kuat...

lagi satu...gluteus,masih tak kuat lagi..dan lemak TEPU masih byk melekat kat bahagian upper body....bukan senang woo nak bakar...

No comments:

Post a Comment