Thursday, December 24, 2009

Last Training B4 Pak Bara

last training ke pak bara,dengan rakan di setia alam...baru aje aku kenal....ijat budak MSN,abg Fuad neighbour aku,abg jumali specialized dan 2 org anaknya serta adi kawan ijat....tertinggal..????macam biasa laahh...alah bisa tegal biasa....aku tak kisah kalau aku tinggal berbatu2 pun..janji aku dapat belajar cara belajar dari ijat dan kawan2 lain.....alhamdilillah ijat akan pindah ke setia alam ahad nie...jadi makin seronok lah aku berkayuh dgn kawan2 kat umah... tadi punya kayuhan,boleh duduk 2jam setengah atas basikal...alhamdulillah,,speed taklah laju..tapi maintain utk endurance...ijat cakap,esok kalau boleh jangan ambik nasik..malam nie belasah sphagetti...pagi2 ambik sarapan oat+susu+kismis+kacang....dia suruh aku cuba...semalam dah kena sound dgn ijat..klu abg berkayuh,tapi rokok tak berhenti,memang kerja sia2...adeh...berat nyer hati nak berhenti merokok...beskal aku jer yg cikai...yg lain punya beskal,semua canggih manggih..tapi aku tak der masalah jerk...tak malu pun..buat apa nak malu..bukannya aku curi basikal tuh,aku dapat cara halal...aku bangga...ada improve..dari beskal pinjam,aku beli...
nie basikal abg fuad..otai nie....dulu pakai carbon Tsprint sekarang sudah upgrade Pina..gilos...dah berumur beb..tapi jgn buat giler nak kayuh dgn dia...ijat pun tak bleh ikut beb...depa ajak aku masuk fun ride ipoh tahun depan bulan 7...tapi aku tak yakin laa...kalau nak dapat sijil pas tuh ada cop dan sign menteri kena kayuh bawah 6 jam jarak kayuhan 160km...gila...beskal aku stended jerk...memang beskal tak byk membantu..tapi weight badan akan transfer ke basikal kalau beskal tuh bagus.....
argh...apapun aku berkayuh utk sihat kan jantung...tadi aku belajar macam mana nak tenguk heartbeat....jantung bukan main boleh hentak kuat2...pecah jantung tuh nanti....aku punya level kena maintain jantung operate pada kadar 55- 75% jer sekarang nie...baru fat burn....so lama kelamaan jantung akan kuat...bila jantung kuat,so boleh pump oksigen satu badan...belajar sikit2...target aku nak beli HRM pas nie...

apapun kalau mulut kita tak sombong...kepala ok..tak membangga diri,insyaALLAH ramai kawan....tak bleh malu...biar aku pakai baju buruk,seluar cap ayam,groupset cikai..tapi hati aku tetap nak kayuh...depa pun terkejut aku bleh joint lagik hari nie..depa duk ingat aku dah serik berkayuh hari nie...pastuh aku pesan katy depa,aku tak mo jadi beban kat depa..klu aku slow,aku suruh depa jalan,tak payah tunggu aku..insyaALLAH aku sampai...
Ok...doakan pemergian aku dan kawan2 ke Pak Bara selamat pergi dan Pulang....InsyaALLAH aku cuba sedaya upaya utk berkayuh ke pak bara...walaupun fun ride aku anggap ia salah satu sukan sambil dapat menikmati keindahan negara jiran....jumpa lagi...

No comments:

Post a Comment