Thursday, October 23, 2008

Perkelahan-ulu yam

Ulu Yam tempat merendek....
Padahal,dah banyak tempak aku pegi dengan member aku nie...hehehehehe...golongan susah bro...sekepala...senang nak bawak berunding....aku ingat waktu berkelah nie bukan apa,sebab masa nie,xyl tengah ngandungkan wardah 6 bulan tak salah aku.masa pergi cuaca memang ok,tapi bila balik hujan lebat,terpaksa ler buat mender nak pegang untuk seberang sungai...memang thrill giler...pastuh nak panjat tebing tuh pun satu cerita gak...wakakakakaka


Dah lama dah kita org pegi nie,ialah...sekarang pun umur wardah pun dah sepuluh bulan.



Kita org klu nak berkelah simple jerk...beli ayam mentah goreng panas kat tempat kelah.nasi selalunya kami bawak ler.Pegi lima family.malas dah nak konvoi reramai,konvoi kecik2 jerk...outlaw...maklum ler dah tua,dah nak pencen kata abg Omzoof.yang pegi harituh Family Bawi(9W2AWI),Din karpan(9W2DKN),Kamel(9W2KTT),SWL Neef,Jamal Pert(9W2JBI) dan aku,lauk satu family bawak satu jenis...sampai kat sana kumpul sekali...teringat aku din karpan bawak anak pari,rebus kankung cecah sambal belacan.Bini bawi plak bawak pulut kuning....sebenarnya kita org ader lebih kurang 20 org yg rapat...tapi sebab ader kekeliruan sikit,jadilah mcm nie..,.ader gak 2/3 org nak jadi robin hood,tapi....argh biarlah...masing dah ganyut usia....hehehehehe...kalau nak citer bab nie...8 tahun pun tak habis.


XYL-bini ler weh...

Xyl aku pun senang dgn geng2 nie...semua jenis sembang kuar sepatah2......tak der yang riuh sgt pun...dah mcm kakak dgn adik2...bini din ler kut yg riuh sikit...che min tokey laksa...sedap wooo laksa depa nie...dah bukak kedai pun kat keramat.dah maju kawan aku nie...XYL kamel dgn xyl aku,cam biasa argh...cengei sikit...kalau kata tak mo tuh,pujuk ler byk kali pun,usah mimpi ler makan dipujuk...tapi nak buat geyna...sayang bini woi...jamal masa nie bujang lagi..paling kreatif...cari buluh dan buat khemah...bini neef che'gu...depa 2 nie memang tak berkembang,2/2 org kelantan...agaknya takut nak gaduh biler balik kg kut...wakakakaka..bini bawi pun senyap gak...gamaknyer sebab keje kat spital,byk sgt tenguk penyakit org...itu yg jenis look and see...


Anak kita org...

Pergh...usah cakap ler...mula2 tuh biler jumper memang ler malu taik siput...tunggu 10 minit...memang ader ler kerja depa...anak bawi 4 org,din karpan 2 org,satu hantaq kg...neef sorang lagi,kamel 3 org dah..aku rasa,antara anak2 kami nie,kepala dier anak kamel kut...si shazwan...aku suka betui tenguk rambut kerinting dier...memang klasik ler....boleh sorok rokok kat celah rambut dier...anak2 kamel????putih giler tuh...mana taknya,mak dier pun putih melepak...kalau anak aku...agaknya yg paling gelap...wakaka...org kata klu nak tau nak tenguk anak tuh putih ke tak masa besor,tenguk telor dier masa lahir,kalau cerah telor tuh,putih ler biler besor,kalau gelap...paham jer lah....letih woo aku paksa bini aku minum soya masa ngandung..tapi lantak ler....asal jadi manusia udah....


Bapak2 pulak...

hehehehehe...byk woo rahsia nak citer...tapi biaq aku habaq,walau nakal mana pun bapak2 nie...tapi tanggungjawab kat anak bini,alhamdulillah terlaksana...bukan aku bodek hangpa tau!!!!lagipun aku senang dgn depa nie,pakat lebih kurang,mesti jadik.tapi buat masa sekarang nie,lama sungguh kami tak pegi berkelah cuaca pun tak berapa cantik akhir2 nie.si kamel memang kaki offroad,setakat anak bini nak tidoq dlm hutan,memang takdak masalah.so,kalau aku nak pi berkelah mana2...ajak jer dier,kalau anak tak tusyen,poket pun ader lebih kurang mesti sampei..bini aku...???usah harap ler,baik tidor kat umah katanya.cik din dgn bawi memang satu kepala,kaki chai pun iyer,sumer kaki ler ader kat depa berdua nie....dari menarik duit,hingga ke menarik kereta,semua depa bulih buat....neef....kira junior aku masa study dulu...wakakaka...tapi bila masing dah kerja,kira hubungan profesional lah..this guy is young but high ambitious...muda2 dah bukak business sendirik...good job bro..jamal aper lagi...pomen kita org ler....dier ikut sekalipun sebab kete bawi leaking minyak Gearbox...gatai duk pasang atf cooler,tapi tak sedar yg host dier pakai host air,bukan host minyak,,memang meletup laa...mana tahan..so panggil ler jamal dtg repair...tak pasai2 jamal ikut program nie...wakakakakaka














Antara tempat favourite kita org pergi:

1)Sungai pongsun(Hulu Langat,Selangor)

2)Ulu yam (2 tempat)(Gombak,Selangor)

3)Sungai Bil (Tg Malim,Perak)

4)Port Dickson(Negeri Sembilan)


akhir kalam...

ish....lama betul tak pegi berkelah....tunggu argh,dlm bulan 11,tapi mungkin pergi dgn kawan kat kapar dgn puncak alam kut.teringin nak pergi tidur kat kaki Gunung ledang.balik leh singgah byk tempat.tapi sembang dgn rakan lain ajak pergi a'Famosa resort plak....herm byk guna duit gak tuh.....hehehehe...marilah melancong didalam negara kita,elakkan melancong kenegara luar bg supaya kecairan kita tidak mengalir kuar....

No comments:

Post a Comment