Monday, October 18, 2010

Loss Weight..........

Semenjak 2/3 minggu nie,aku asyik berdiri depan cermin...tenguk badan aku depan cermin...terasa macam hodoh jerk.Lemak berlebihan sana sini...tenguk saja gambar event KOM,boleh nampak perut berlipat tuh...

Aku nekad utk turunkan berat badan...tenguk rider lain,perut semua kempis semacam jerk...tak der cara lain utk mampu bertahan lama bila berkayuh,kena kurangkan berat badan...takder cara lain utk kuat bukit,badan mesti ringan...hukum Fizik maa...F=m X a....m=jisim(kg),a=acceleration (pecutan graviti 9.81m/s)...makna kata,kalau jisim lagi tinggi,lagi byk daya diperlukan...pecutan graviti dah sememangnya tak boleh diubah...

aku bertambah pelik,kayuh boleh dikatakan selalu,tapi berat tetap constant,payah nak turun..duk dekat 83.5kg...so aku byk kali mengomel dengan bini aku...bini aku gelak aje...then satu hari dia cerita pasal kalori...kalau serius nak turunkan berat,dia kata kena balance kan kalori yg diambil dgn kalori yg dibakar masa buat kerja...memang la selalu kayuh,tapi kalau lepas kayuh,duk hentam semacam jugak,memang tak dapat turun berat....

setelah dikira,aku kena bakar 500K kalori sehari atau lebih,dan kena ambik kurang dari 1100K kalori sehari....baru berat dapat turun 1/2kg dalam masa seminggu.dan 2kg dalam masa sebulan...adoyai...500K sehari tuh...kena kayuh +-2jam atau +-50km...



salah sorang kawan aku,introduce dan suggest suruh ambik produk nie....kira macam pemangkin laa...akan tukarkan lemak yang ada pada badan kepada bentuk tenaga...dan tenaga yg digunakan,adalah dtgnya dari lemak yg ada pada badan dan bukannya dari makanan yg baru diambil....

Mungkin rasanya nak test produk nie....mana tahu kalau2 dapat kurangkan berat badan aku....tapikan,bila dipikir pikirkan balik,apa kejadahnya yg aku buat nie,duk sibuk nak kurus sgt,bukannya boleh terpilih jadi pelumba negara pun..???tapi aku rasa nak dapatkan satu target utk diri aku.....dan balik semula pada en3 aku sebelum nie...pulun betui2...

No comments:

Post a Comment