Friday, March 5, 2010

Rules is Rules...

2 minggu lepas adik aku ader tepon aku...dia tengah study kat politeknik...tengah giler main radio sekarang nie....hehehehe,macam aku dolu-dolu...nasib tak berapa baik,adik aku terlepas exam RAE utk bulan 4,so nama dia kuar utk ambik bulan 6...hehehehe,padan muka,saper suruh hantar borang lambat...

satu hari dia tepon aku..."nyah,nak pinjam callsign boleh...???"..aku diam jerk..."ko nak buat apa dik..???" aku tanya kat adik aku dengan tenang...."alah,nak mancar lah,adik pakai kendalian...nyah"...adeh,aku dah tak tahan...."ko nak mancar kat mana...???"tanya aku kat adik aku.."nak mancar kat tempat adik lah..."...aku selidik lagi..."ko nak qso dgn saper..??? frequency apa...??"..."simplex jer nyah,adik punyer ketua program ader callsign,dia kata boleh pinjam callsign..."

hampieh betul la....rules is rules....tak boleh tetap tak boleh...aku kat setia alam,dia kat tempat study dia,klu aku kat sebelah lain cerita....adik ke,abang ke,kakak ke,abah ke,saper ke,Tak boleh tetap tak boleh...

pada kawan radio,klu terdengar callsign aku,9M2JEN atau 9W2JEN berkumandang kat frequency,korang tolong sgt2 sekolahkan adik aku tuh.aku takder radio nak monitor...manalah tau kan,kut dia curi2 pakai...


Regards
9M2JEN in memories....

No comments:

Post a Comment